חדשות בארץ

דיון גורלי: הקבינט יתכנס הערב - צפוי לקבל החלטה על תקיפה באיראן

ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס הערב את שרי הקבינט. צפוי להציג את האופציות העומדות על הפרק, בנוגע לתקיפה ישראלית באיראן. האמריקנים מציעים למתן את התגובה

נתניהו וראשי מערכת הביטחון, ארכיון (צילום: לע"מ)נתניהו וראשי מערכת הביטחון, ארכיון (צילום: לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס הערב (חמישי) את שרי הקבינט כדי להכריע מה, ומתי, תהיה התגובה הישראלית למתקפה האיראנית. בפני השרים יוצגו האופציות העומדות על הפרק, והם צפויים להצביע על אופי התגובה. עם זאת, ב-ynet דווח שקיימת אפשרות שההצבעה תידחה.

בארה"ב, בינתיים, הדיווחים סותרים. ברשת abc דווח שממשל ביידן מרוצה מרמת התיאום מול ישראל, ב-cnn נטען: "ישראל מתעלמת מעצותיו של הנשיא ג'ו ביידן".

כזכור, אתמול שוחח נשיא ארה"ב עם נתניהו, ובסיום השיחה הודה נשיא ארה"ב שבין היתר נידון הנושא האיראני. בתקשורת האמריקנית ציינו כי ישראל התבקשה למתן תגובתה, ולא לפגוע במרכזי הגרעין האיראני או בתשתיות נפט.

החשש: פגיעה בגרעין תוביל למלחמה כוללת, פגיעה בתשתיות כלכליות תשפיע על כל העולם. ברשת abc דווח כי האמריקנים "המליצו" שאם תהיה תקיפה ישראלית, עליה להתמקד במטרות צבאיות.

הבית הלבן פרסם אמש את סיכום השיחה בין ביידן וסגניתו קמלה האריס לנתניהו. בהודעה נאמר: "הנשיא חזר על מחויבותו הבלתי מעורערת לביטחון ישראל. הוא גינה באופן חד-משמעי את מתקפת הטילים הבליסטיים של איראן נגד ישראל ב-1 באוקטובר".

כמו כן, בנוגע ללבנון, בהודעה צוין כי "הנשיא הדגיש את הצורך בהסדר מדיני להחזרה בטוחה של אזרחים לבנונים וישראלים לבתיהם משני צדי הקו הכחול. הנשיא חזר על זכותה של ישראל להגן על אזרחיה מפני חיזבאללה, ששיגר אלפי טילים ורקטות לעבר ישראל בשנה האחרונה בלבד, והדגיש תוך כדי את הצורך למזער את הפגיעה באזרחים, בפרט באזורים המאוכלסים בצפיפות של ביירות".

"בעניין עזה דנו המנהיגים בצורך הדחוף בחידוש הדיפלומטיה לשחרור בני הערובה שבידי חמאס. הנשיא דן גם במצב ההומניטרי בעזה ובציווי להחזיר את הגישה לצפון הרצועה, לרבות על-ידי חיזוק המסדרון מירדן באופן מיידי".

 מתנות בעולם הילדים בלי הגרלה לכל מנוי שנתי: מארז ספרי אפרת ברזל + חודשיים חינם:) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:בנימין נתניהואיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה