חדשות בארץ

סיכול הפיגוע בקניון עזריאלי בתל אביב: המחבלים תכננו למוטט את הבניין

כתב אישום הוגש נגד חמישה תושבי טייבה, שהזדהו כתומכי דאע"ש ותכננו לפוצץ מכונית תופת בחניון מגדלי עזריאלי בתל אביב. ביצעו חישובים כמה חומר נפץ נדרש כדי לפגוע בעמודי התמיכה המרכזיים

מגדלי עזריאלי (צילום: shutterstock)מגדלי עזריאלי (צילום: shutterstock)
אא

כתב אישום הוגש היום (שישי) נגד חמישה תושבי טייבה, שתכננו לפוצץ מכונית תופת בחניון מגדלי עזריאלי בתל אביב. החמישה נעצרו על ידי השב"כ ומשטרת ישראל והתוכנית סוכלה. הפרקליטות מייחסת להם עבירות של חברות בארגון טרור, קשירת קשר למעשה טרור של רצח בנסיבות מחמירות, גיוס חברים לארגון טרור וניסיון רכישת נשק.

דבר מעצרם של החשודים הותר אתמול לפרסום, בתום חקירה סמויה שהתנהלה בשיתוף פעולה של השב"כ ומשטרת מחוז המרכז. הנאשמים תיכננו להכניס את מכונית התופת אל החניון התת קרקעי בעזריאלי בתל אביב, ולהצמיד את הרכב לעמודי בטון מרכזיים, בתקווה שהפיצוץ יוביל לקריסת אחד המגדלים. לצורך כך ערכו חישובים כמה חומר נפץ נדרש כדי שהפיגוע יצליח.

על פי כתב האישום, הנאשמים: סאג'ד מסארווה (27), מחמוד עזאם (24), איברהים שייח יוסף (34), עבדאללה בראנסי (26) ועבד אל-כרים בראנסי (27), "הצטרפו לארגון דאע"ש, וביצעו פעולות שונות במסגרתו וברוחו מאז פרוץ המלחמה ובמהלכה. הם צפו בפרסומי דאע"ש ברשתות החברתיות, צרכו את חדשות הארגון, העבירו תכנים, הביעו תמיכה בארגון ובאידיאולוגיה שלו וחלקם נשבעו לו גם אמונים. הם צפו בסרטונים שכללו בין השאר תוכן שעסק בייצור מטעני חבלה והכנת חומרי נפץ".

כמו כן, נטען בכתב האישום כי אחד הנאשמים, איברהים שייח יוסף, אמר בחקירתו כי "יפוצץ את עזריאלי" על רקע כעסו על אמירה של השר איתמר בן גביר לפיה יבנה את בית המקדש השלישי באל-אקצא. בשל אותה אמירה החליט המחבל לבצע פיגוע בשם דאע"ש.

חלק מהנאשמים, כך נכתב, קיימו שיחות ומפגשים עם פעילים תומכי דאע"ש מחוץ לגבולות מדינת ישראל ודיברו על כוונתם המשותפת לבצע פיגוע ירי בישראל נגד אזרחיה, בשם הארגון.

בכתב האישום צוין כי ביוני 2024 החליט שייח יוסף להקים חוליה שמטרתה ביצוע פיגועים במדינת ישראל, תוך הסוואתה תחת הכותרת של "קבוצה ללימוד דת האיסלאם". הנאשמים אף החליטו כי יצלמו סרטון נטילת אחריות, בכדי למנוע לקיחת אחריות על ידי ארגונים אחרים ולהבהיר כי הפיגוע האמור בוצע על ידי דאע"ש. בנוסף, תכננו הנאשמים לרכוש כלי נשק ולאחר הפעלת מטען הנפץ במכונית התופת לירות באמצעותו בעוברי אורח, במטרה להעצים את עוצמת הפגיעה.

בשיחה נוספת, שוחחו מחמוד עזאם ושייח יוסף על כך שיש להרכיב מטען חבלה במשקל 150 עד 200 ק"ג, ובו חומר נפץ שכולל מי חמצן, וביכולתו לגרום לפיצוץ גדול ולנזק משמעותי.

הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם. בבקשת המעצר צוין כי הנאשמים, בהיותם אזרחי ישראל, מחזיקים בתפיסה דתית אידיאולוגית קיצונית של ארגון טרור רצחני ואכזרי. צוין כי הם נקטו פעולות שונות לטובת קידום הגשמת רעיונות הארגון, בין אם הצטרפות ללחימה באזורים שונים, בין אם רכישת אמצעים, ובין אם תכנון ביצוע מעשים אקטיביים אלימים כנגד אזרחי מדינת ישראל.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:השב"כטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה