חדשות בארץ

חדשות השבת: לוחם שריון נפל בקרב ברצועה; נפגעים משיגורים אל הצפון

סמ"ר איתי פוגל, בן 22 מהיישוב יקיר, נפל ערב יום הכיפורים בדרום רצועת עזה. חיזבאללה שיגר כ-100 רקטות לאורך כל סוף השבוע אל יישובי הצפון ואל המרכז. הממשלה תדון בגירוש משפחות של מחבלים ערביי ישראל

אא

לוחם שיריון נהרג בקרב בציר פילדלפי - הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל, אשר הודעה נמסרה למשפחתו.

שם החלל: סמ"ר איתי פוגל, בן 22 מיקיר, מפקד טנק בגדוד 46, עוצבת "עקבות הברזל", נפל ערב יום הכיפורים בקרב בציר פילדלפי, בדרום רצועת עזה. בכך עולה מספר חללי צה"ל מאז תחילת מלחמת "חרבות ברזל" ל-735. הי"ד.

פוגל הותיר אחריו הורים וארבעה אחים, והיה הבכור מבין אחיו. בן דודו אלקנה נבון הי"ד נפל בסוף אוגוסט, במהלך פעילות מבצעית בג'נין. פוגל למד בישיבת "נחלים", היה מדריך בבני עקיבא והתנדב בעמותת "להושיט יד". זו האבידה השנייה שסופג הישוב יקיר, אחרי שסרן גבריאל שני הי"ד נפל ב-30 בינואר בקרב בדרום רצועת עזה.

במוצאי שבת עדכן דובר צה"ל כי לוחם במילואים מגדוד 9203, חטיבת אלכסנדרוני (3), נפצע אתמול באורח קשה בקרב בדרום לבנון. כמו כן, קצין לוחם מבית הספר להנדסה צבאית, נפצע מוקדם יותר היום באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה.

כ-100 שיגורים מלבנון אל יישובי הצפון, 3 נפגעו מרסיסים ביישוב מכר - מחבלי חיזבאללה שיגרו לאורך כל יום הכיפורים כ-100 רקטות לעבר יישובי הצפון, וכן חמישה כטב"מים, שניים מהם למרכז הארץ.

רקטות נורו בין היתר לאצבע הגליל, למערב הגליל, לעכו וערי המפרץ, לחיפה, ליישובי דרום הכרמל ולמרכז הגליל. דווח על לא מעט נפילות, חלקן באזור חיפה והקריות.

בשבת אחר הצהריים נפצעו באורח קל מרסיסים שלושה גברים בני 48, 30 ו-27 מג'דיידה-מכר. הם פונו לקבלת טיפול במרכז הרפואי לגליל.

בשישי בערב התפוצץ כטב"ם על מבנה של בית אבות בעיר הרצליה, נגרם נזק למקום, ללא נפגעים. כטב"ם נוסף יורט בשמי אזור השרון על ידי מערכת ההגנה האווירית. מצה"ל נמסר כי שני כלי הטיס שוגרו מלבנון.

בשבת אחר הצהריים שוגרו שני טילים מצפון הרצועה לעבר אשקלון, אחד יורט והשני נפל בים. לא דווח על נפגעים.

נתניהו: נדון בהריסת בתי מחבלים ערבים ישראליים - על רקע הפיגועים האחרונים בבאר שבע , חדרה ותל אביב, שבוצעו על ידי מחבלים ערבים ישראליים, הועלתה הצעה על ידי שרים להרוס בתים ולגרש את משפחותיהם מישראל.

ההצעה הועלתה במהלך הדיון האחרון בקבינט, בלילה שבין חמישי לשישי, ואתמול, ערב יום הכיפורים, אישרה לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ההצעה תועלה לדיון בקרוב.

על פי דיווח ב-ynet, השב"כ הביע הסתייגות מההצעה בטענה שזה עשוי ליצור "מצב מורכב". החשש בין היתר הוא שהנושא יעלה לבג"ץ, במקרה ויהודי ייבצע פיגוע בערבים. השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מיוזמי המהלך, ציין כי "בג"ץ קבע שיש הבדל. השופטים קבעו שאצל יהודים זו לא תופעה". שר הביטחון יואב גלנט ציין בדיון כי הנחה לברר את הנושא, וכי שב"כ וצה"ל אכן יבחנו אותו.

נתניהו ביקש מהייעוץ המשפטי לממשלה ומשב"כ לבחון את הסוגיה ולתת חוות דעת לקראת דיון הקבינט המדיני-ביטחוני הבא, ולהתמקד באפשרות של הריסת בתי מחבלים ערבים-ישראלים וגירוש בני משפחותיהם, אם עודדו או לא מנעו פעולות טרור.

שב"ס: חשש שאסיר ביטחוני, שבעברו ברח מכלא גלבוע, תיכנן בריחה נוספת - השב"ס הודיע כי בתאו של אסיר בטחוני שבעבר נמלט מכלא גלבוע, התגלה במהלך חיפוש שמכסה הניקוז בשירותים הוסר והוסב לשמש ככלי תקיפה. החשש הוא שהאסיר החל בהכנת ניסיון בריחה נוסף. האסיר הוצא מתאו, ובצד הליך משמעתי מחמיר נפתחה חקירה.[

מדובר באסיר מחמוד עארדה, שמוחזק בתא בהפרדה בכלא בדרום. האסיר היה מיוזמי בריחת האסירים מכלא גלבוע בשנת 2021. הבריחה התבצעה מאחד התאים, דרך מנהרה שנחפרה מתחת לקרקע והפיר שלה היה מתחת למקלחת.

ארגון של שורדי הירושימה זכה בפרס נובל לשלום - ועדת פרס נובל לשלום, באוסלו שבנורבגיה, הכריזה על הזוכה בפרס לשנת 2024. מדובר בארגון היפני "ניהון הידאנקיו", שנלחם למען עולם ללא נשק גרעיני. הוא מורכב מניצולי המתקפות האטומיות על הירושימה ונגסקי ב-1945.

בהכרזה באוסלו צוין כי "הארגון מקבל את פרס נובל לשלום על מאמציו ליצור עולם ללא נשק גרעיני, ועל הצגת עדויות לכך שאסור שייעשה אי פעם שימוש נוסף בנשק גרעיני". כזכור, בין המעומדים לפרס היה גם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש וגם ארגון אונר"א, שחלק מאנשיו נטלו חקל פעיל בטבח ביישובי העוטף בישראל.

גם יו"ר הארגון היפני הזוכה לא נחשב לתומך ישראל. לאחר ההכרזה על הזכיה אמר כי "המצב בארצו בשלהי מלחמת העולם השנייה, לאחר ההפצצות האטומיות, דומה למצב כיום בעזה. לדבריו, "בעזה מוצאים ילדים מדממים, זה בדיוק כמו יפן לפני 80 שנה".

השנה הוגשו בסך הכול 286 מועמדים לפרס, בהם מנהיג האופוזיציה הרוסי אלכסיי נבלני, שמת בפברואר במושבת עונשין ברוסיה, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, היזם המיליארדר אילון מאסק ונשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, בגין חלקו בחתימה על "הסכמי אברהם", בין ישראל למדינות ערב.

ניקרגואה ניתקה את יחסיה עם ישראל - ממשלת ניקרגואה הודיעה הלילה (בין שישי לשבת) על ניתוק היחסים הדיפלומטיים עם מדינת ישראל. בהודעת המדינה, שממוקמת במרכז אמריקה, נכתב כי ממשלת ישראל "פשיסטית" ומבצעת "רצח עם".

בהצהרה מטעם הממשלה מסרה ניקרגואה כי היא מנתקת את היחסים עם ישראל בשל "התקיפות הישראליות על השטחים הפלסטיניים". לפני ההכרזה על ניתוק היחסים, הקונגרס בניקרגואה אישר החלטה לנקוט בפעולה "שעולה בקנה אחד עם יום השנה למלחמה בעזה".

בסוכנות הידיעות רויטרס דווח כי איראן היא בעלת ברית של ניקרגואה. מדובר במדינה השלישית במרכז ודרום אמריקה שמנתקת יחסיה עם ישראל, לאחר בוליביה ובליז.

מזג האוויר לתחילת השבוע: נעים -  מחר, יום ראשון, יהיה מעונן חלקית עד בהיר, עם טמפרטורות רגילות לעונה. מצב זה יימשך גם בימי שני ושלישי.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:מלחמת חרבות ברזלסיכום חדשות השבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה