חדשות בארץ

מסמכים שנתפסו בעזה חשפו: כך הטעה חמאס את ישראל

בארה"ב דווח כי נתפסו ברצועה מסמכים, שחשפו את הפעולות שביצע ארגון הטרור כדי להטעות את ישראל. המסמכים גילו כי איסמעיל הנייה, שטען שלא ידע דבר, היה בסוד העניין

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הניו יורק טיימס דיווח הערב (מוצאי שבת) כי מסמכים שנתפסו על ידי צה"ל ברצועת עזה חשפו את הפעולות שנקט בהן חמאס, כדי להטעות את ישראל ולמנוע ממנה לגלות את המתקפה הצפויה על יישובי העוטף.

בדיווח נטען כי חמאס כינה את הפעולות בשם קוד: "הפרויקט הגדול", וראשי הארגון, בהם יחיא סינוואר ואיסמעיל הנייה, הורו למחבלים לשמור על "שקט" ברצועה ולא להשתתף בסבבי הלחימה שיזמו מחבלי הג'יהאד האיסלאמי.

כמו כן נחשף במסמכים, כי תוכננה מתקפה באביב 2022, אך היא נדחתה מסיבות שונות וגם כי חיזבאללה ואיראן סירבו לבקשת חמאס להצטרף אליה. בסוף הוחלט לפתוח במתקפה בשמחת תורה, לפני שנה, בין היתר לפני שישראל תסיים את "פיתוח מערכת הלייזר המיירטת טילים". השיקול הנוסף: לטרפד את מהלך הנורמליזציה בין ישראל וסעודיה.

ראשי חמאס ביקשו בנוסף מאיראן לשגר טילים לאתרים הרגישים בשעה הראשונה של התקיפה אל העוטף. לצורך כך, בקיץ 2023, נפגש בכיר חמאס ח'ליל אל-חיה בלבנון עם בכיר כוח קודס במשמרות המהפכה, מוחמד סעיד איזאדי. המפקד האיראני אמר לאל-חיה כי איראן וחיזבאללה תומכים במתקפה באופן עקרוני, אך זקוקות לזמן נוסף כדי להיערך אליה.

בין המסמכים שנחשפו, פרוטוקולים של עשר פגישות שקיים סינוואר עם פורום הפיקוד העליון של הארגון. לפי הפרוטוקולים, מנהיגי חמאס דנו אם לפתוח במתקפה ביום כיפור לפני שנה, תאריך שסינוואר העדיף, או בשמחת תורה. המסמכים נחשפו במחשב בחאן יונס. כמו כן נתפס תיעוד של שיחות של סינוואר עם בכירי חמאס ב-7 באוקטובר, טרם התקיפה.

המסמכים חושפים גם את מערך הפעולות של חמאס במטרה "להונות" את ישראל בנוגע לכוונותיו. בין היתר, הארגון "נמנע" מעימותים רחבי היקף עם ישראל החל מ-2021, כדי "להראות" שהוא רוצה רגיעה ברצועה, ובמטרה להגדיל למקסימום את הפתעת התקיפה בשמחת תורה.

בניו יורק טיימס ציינו כי ערכו בדיקות שונות, לוודא את האוטנטיות של המסמכים, לרבות הצגת חלקים מהתוכן שלהם בפני מומחים וחוקרים של חמאס, שאישרו כי האמור בהם מוכר להם או מתאים לאופן בו חמאס מקבל החלטות ומתעד אותן. כמו כן דווח כי צה"ל העריך כי המסמכים אותנטיים

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:חמאסמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה