חדשות בריאות

עלייה במקרי ההידבקות בקדחת הדנגי: המגפה העולמית מתפשטת לישראל?

מהי המחלה שמתפשטת בעולם, עד כמה בישראל צריכים לחשוש ממנה ואיך אפשר להימנע מהידבקות?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

קדחת הדנגי היא מחלה ויראלית מדבקת המועברת באמצעות עקיצות יתושים ממשפחת הנמר האסייתי. בשנים האחרונות, הופכת הדנגי למחלה השכיחה ביותר המועברת בעקיצות ברחבי העולם, במיוחד באזורים כמו דרום-מזרח אסיה ומרכז אמריקה. מדינות כמו תאילנד, וייטנאם וברזיל, שאליהן רבים מהישראלים נוסעים לחופשות, מדווחות על מקרי הדבקה רבים. לפי הנתונים, בכל שנה נדבקים מאות מיליונים ברחבי העולם, ומתוך כך עשרות ישראלים נדבקים - בעיקר בתאילנד. התפרצויות נוספות התרחשו לאחרונה גם באירופה ולאורך הים התיכון, כולל דיווחים על מקרי הדבקה בסיני. הבעיה היא שהישראלים שחוזרים מחו"ל עלולים להדביק אחרים, ולכן יש חשש מהתפשטות הנגיף בישראל.

התסמינים והסיבוכים של הנגיף יכולים להתבטא בתסמינים קלים כמו חום וכאבי ראש, אך במקרים רבים החולים חווים חום גבוה, חולשה קיצונית, כאבים חזקים בכל הגוף, מה שזיכה את המחלה בכינוי "שוברת העצמות". התסמינים הללו יכולים להימשך שבוע או יותר, ולאחריהם מתווספת תקופת התאוששות ממושכת. במקרים חמורים במיוחד, מופיעים דימומים פנימיים וירידה דרסטית בלחץ הדם, תסמינים שמוגדרים כ"קדחת הדנגי המדממת". מצבים אלו מחייבים אשפוז ואף טיפול נמרץ, שכן קיים סיכון לפגיעה במערכות חיוניות כמו הכליות והכבד.

החיסון "קיודנגה" (Qdenga) זמין בישראל ונחשב לאחד הכלים היעילים ביותר למניעת הידבקות בדנגי. זהו חיסון המומלץ במיוחד לאנשים שכבר נדבקו בעבר, ומעניק הגנה של עד 80% מפני הידבקות חוזרת ומפני סיבוכים חמורים של המחלה. מי שלא נדבק מעולם, עשוי ליהנות מיעילות של 60% בהגנה מפני הדבקה ראשונית, אך גם במקרה זה ישנה הגנה משמעותית מפני סיבוכים ואשפוזים.

אז היכן להתחסן ומי זקוק לחיסון? החיסון ניתן בשתי מנות עם מרווח של שלושה חודשים בין כל מנה. ניתן להתחסן במרפאות המטיילים בבתי החולים הגדולים ובמרפאות פרטיות ברחבי הארץ. מומלץ בעיקר למטיילים לאזורים כמו דרום-מזרח אסיה, אמריקה הלטינית ואפריקה.

תגיות:חיסוןוירוסים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה