בריאות ותזונה

מומחית תזונה מזהירה: המזונות והמשקאות האלה מגבירים סיכוי לסרטן

ניקול אנדרוז, דיאטנית אונקולוגית מארה"ב, מזהירה מפני מספר מזונות ומשקאות שעלולים להעלות את הסיכון לחלות בסרטן, ביניהם אלכוהול, משקאות ממותקים וקמח לבן. היא מסבירה גם כיצד ניתן להימנע מהם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ניקול אנדרוז, דיאטנית אונקולוגית מוושינגטון, מציגה רשימה של מזונות ומשקאות שעלולים להגביר את הסיכון לחלות בסרטן. הסרטון שלה ברשתות החברתיות זכה ללמעלה מ-3 מיליון צפיות, והיא מתריעה בעיקר על צריכת אלכוהול, משקאות ממותקים, קמח לבן ובשר אדום.

לדבריה, אלכוהול הוא אחד הגורמים המשמעותיים ביותר, כאשר צריכתו נקשרת לעלייה בסיכון לפתח מספר סוגי סרטן, כולל סרטן הפה והגרון. בנוסף, משקאות ממותקים תורמים להשמנה ולהצטברות שומן בגוף, דבר שמגביר את הסיכון ל-13 סוגי סרטן שונים.

אנדרוז מציינת גם את הסיכון שבצריכת בשר אדום בכמויות גדולות, וממליצה על מקורות חלבון חלופיים כמו עוף ודגים. קמח לבן, שאינו מכיל סיבים תזונתיים בכמות מספקת, נחשב גם הוא לבחירה תזונתית שאינה מומלצת, במיוחד בהקשר של מניעת סרטן.

הדיאטנית ממליצה להקפיד על תזונה מאוזנת, עשירה בסיבים תזונתיים, ולבחור במזונות כמו דגנים מלאים וחלבונים טבעיים כדי להפחית את הסיכון לחלות בסרטן. חלק מעוקביה ברשתות החברתיות טוענים כי לאור הפופולריות שהסרטון צבר, והאמינות שלו, הם יתחילו בתהליך של תזונה בריאה יותר.

תגיות:אלכוהולסרטן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה