חדשות בארץ

סיוע נגד איום הטילים הבליסטיים: חיילים אמריקניים יפעילו מערכת הגנה בשטח ישראל

מערכת THAAD של צבא ארה"ב, המיירטת טילים בליסטיים, צפויה לנחות בקרוב בישראל. חיילים אמריקנים הם שיפעילו אותה בשטחינו. המטרה: לסייע כנגד שיגור טילים מתימן ואיראן

מערכת THAAD (צילום: צבא ארה"ב)מערכת THAAD (צילום: צבא ארה"ב)
אא

ארה"ב תשלח בקרוב לישראל סוללות הגנה אווירית ליירוט טילים בליסטיים. כך אישר הערב (ראשון) הפנטגון.

בהודעה נמסר כי "בהוראת הנשיא ג'ו ביידן, שר ההגנה לויד אוסטין אישר פריסה של סוללת THAAD להגנה מפני טילים בישראל, יחד עם צוות מפעילים. זאת, כדי לתגבר את יכולות ההגנה של ישראל לאחר מתקפת הטילים האיראנית של ה-1 באוקטובר. המהלך מדגיש את המחויבות של ארה"ב לסייע לישראל להגן על עצמה, ולהגן על אמריקנים בישראל מפני מתקפת טילים נוספת".

המערכת מיועדת ליירוט טילים בליסטיים, ותסייע לישראל להתמודד עם טילים המשוגרים מאיראן או תימן. על פי הדיווח, מערכת ההגנה תופעל בידי כמאה חיילים אמריקנים, בשטח ישראל.

צה"ל מפעיל כיום את מערכות ה"חץ" אולם החשש מתקיפה איראנית נוספת, כתגובה על תקיפה עתידית של ישראל, הביאה להחלטה להוסיף את המערכת האמריקנית. היא מסוגלת ליירט טילים קצרי טווח (עד 1,000 ק"מ), בינוניים (3,000-1,000 ק"מ), ואף חלק מהטילים ארוכי הטווח, עד 5,000 קילומטרים.

המערכת פוגעת בטילים בטווח של עד כ-200 ק"מ ובגובה של עד כ-150 ק"מ. חלק מהסוללות האמריקניות מוצבות כיום בדרום קוריאה, באיחוד האמירויות וברומניה. בתקשרות האמריקנית דווח לאחרונה כי ארה"ב שוקלת להציבה גם בעומאן, ערב הסעודית, יפן וטייוואן.

תגיות:איראןמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה