תכני הידברות

"תגידי לנו מה את צריכה, אנחנו נעשה הכל". גם אתם יכולים לעזור

גלגל חוזר בעולם. כשהייתי למעלה - זכיתי לתרום, וברגעים הקשים כשאני למטה – בהידברות לא עוזבים אותנו לרגע, ולא מפסיקים לעזור. היו גם אתם שותפים, ואמצו משפחה לחג

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

י' התראיינה למיטל שר ופרטיה שמורים במערכת.

"'תנא דבי רבי ישמעאל: גלגל הוא שחוזר בעולם'. גלגל, שפעם אתה למעלה ופעם למטה. הלמעלה שלנו היה מיוחד כל כך. הייתי בת 23, בת מדרשיה מבית חרדי, והוא – בעל תשובה בן 24, שלומד בכולל נחשב. השדכנית ראתה את הדמיון, וגם אנחנו. בפגישה הראשונה נקשרה נפשי בנפשו, בפגישה השניה הוא הציע לי נישואין. תוך חודש ושלושה ימים התחתנו, בחתונה צנועה ופשוטה. הזיקוקים היו בלב, והשמלה היתה מגמ"ח. לא היינו צריכים הרבה – רק לדעת שאנו יחד לעד.

"בעלי התגלה כבעל למופת, ובהמשך – כאבא מדהים. ילד ועוד ילד וילדה – בזה אחר זה נולדו לנו 8 ילדים, והחיים חייכו אלינו. אפילו כשנולדה לנו בת עם תסמונת דאון, זה לא ערער את הקשר אלא רק חיזק אותנו וחיבר אותנו יותר. אנו שותפים בכל.

"הרגשנו מבורכים כל כך, ורצינו להחזיר. לבעלי היה חשוב לתרום דווקא לארגון הידברות. "זה לא משנה לאן הם יפנו את התרומה – אני יודע בעיניים עצומות שזה ילך למי שצריך", הוא אמר תמיד. "בשבילי כחוזר בתשובה, קירוב הלבבות שלהם הוא הדבר הכי יקר". וכך היה. נתנו ככל שאפשר, ובאהבה.

"יום אחד, בעלי החל לסבול מכאבי גב. חשבנו שזה יחלוף, ומשלא – הלכנו למיטב הרופאים ולשלל בדיקות, אך ללא הועיל. המצב הלך והחמיר. יום אחד קיבלתי טלפון בהול: "בעלך עבר תאונת דרכים, הוא מפונה למיון". בבית הרפואה הסבירו שהוא כנראה התעלף בנהיגה. כשהרופא ראה את תוצאות הסי.טי, הוא לא האמין. "אני מצטער להיות זה שמבשר זאת – יש לך גידול ממאיר בראש". זה נחת עלינו כרעם ביום בהיר. נתנו לבעלי עד שנה לחיות. התפללנו, מיאנו להאמין. זה הרגיש כמו חלום רע. בעלי החל טיפולים כימותרפיים, והבית כמרקחה. 8 ילדים, בעלי הולך והופך לסיעודי. איך החיים התהפכו כך? המצב הכלכלי שלנו הלך והידרדר. חברה טובה סיפרה לי שלארגון הידברות יש מחלקת חסד המסייעת בעת מצוקה. התביישתי ליצור קשר, והיא הפנתה אותם אלי. "תגידי לנו מה את צריכה, אנחנו נעשה הכל". הם הזינו זיכוי כספי במכולת השכונתית, שיהיה לי רוגע מבחינת המזון. כל הזמן ליוו ונתנו תחושה שיש לאן לפנות.

"תוך 8 חודשים זה קרה. בעלי נפטר, והכאב היה קשה מנשוא. 8 חודשים, 8 ילדים, אחת מהם עם צרכים מיוחדים, הצעיר בן שנתיים, ואני, אלמנה אחת. איך אצליח לשרוד? בעלי נפטר בחנוכה, ובתוך האפילה, הנס שלי היה ארגון הידברות. כבר ביום הראשון לשבעה הם דאגו לארוחת צהריים מכובדת. ברגישות רבה, ומתוך הבנה שקשה לי לתפקד, יצרו קשר עם אחותי, שתכוון אותם מה צריך; דאגו לדמי חנוכה ולתלושים כדי לשמח את הילדים; ונתנו המון ביגוד והנעלה לקראת חגים, ציוד שהיה חסר, הרבה מעבר לסלי מזון. עברתי שנה קשה. מצד אחד שמרתי על השמחה שהיתה כה חשובה לבעלי, אבל לא פעם בלילות נכנסתי לרכב, נוסעת ובוכה, זועקת לקב"ה, מתפרקת כדי להתחבר מחדש. לצד זה - החרדות הקיומיות, ההישרדות היומיומית, ומצד שני הקב"ה שעושה ניסים ונותן כוח. כך, למשל, לקראת אזכרת השנה וההוצאות הכרוכות בה, החלה לקונן דאגה בלבי, אבל המלאכים ממחלקת החסד של הידברות זכרו את התאריך ויצרו קשר לפני. "הוצאות האזכרה עלינו, הסירי דאגה מלבך". הרגשתי שבעלי, שאהב כל כך את הידברות, שולח לי אותם משמיים. אני זוכרת שפעם אחת שאלתי את נציג הארגון אם הסיוע ניתן בגלל שתרמנו להם, והוא ענה שהם לא מעודכנים במי תורם כמה – אלא במי צריך את הסיוע. כבר עברו 3 שנים, והם עדיין מלווים, נותנים מידי חודש זיכוי למכולת השכונתית, שולחים סלי מזון בחגים, וכבר הבטיחו לדאוג לציוד בית ספר לקראת שנת הלימודים.

"אני חייבת למחלקת החסד של הידברות המון, הרבה מעבר להכרת הטוב. ברגעים החשוכים של החיים הם היו לי לחבל הצלה, והעזרה הגשמית שלהם היתה לסיוע נפשי ורגשי. אני זוכרת שבהתחלה היה לי קשה להאמין שאני, שכל חיי תרמה, נמצאת פתאום בצד המקבל. כשדיברתי עם רב, הוא אמר שאני צריכה לאפשר זאת לתורמים, כי הם מתברכים בזכות גודל המצווה, וזוכים לשכר מפי עליון. והקב"ה? ברגעים הכי קשים הוא מזכיר לי שאני לא לבד, ולצידי עם ישראל היפה. אומרים שלברכה של אלמנות יש כוח, ובמעמד זה אני רוצה לברך מכל לבי את כל מי שתורם למחלקת החסד של הידברות, שכולם יזכו תמיד להיות בצד הנותן, שיהיה להם שפע ובריאות איתנה. ולמי שעדיין לא תורם – אגיד שמספיק לדמיין את החיוך של ילדי היתומים ואת הנחמה שכל סיוע נותן להם, בשביל להבין כמה יקרה המצווה הזו בעיני הקב"ה. אין דבר גדול מזה.

"גלגל הוא שחוזר בעולם. 'גלגל, שפעם אתה למעלה ופעם למטה'.

"ומהו גלגל? ארגון הידברות, שכשהייתי למעלה - זכיתי לתרום, וברגעים הקשים כשאני למטה - אתם הם אלה שלא עוזבים אותנו לרגע".

בעשרות אלפי בתים בישראל אין אוכל על השולחן!

אלפי ילדים הולכים לישון רעבים. הם מתחננים ומבקשים את עזרתכם, לא למותרות, משחקים או חופשות, אלא לאוכל. פשוטו כמשמעו.

מחלקת החסד של הידברות מחלקת מדי ערב חג סלי מזון למשפחות שללא הסיוע הזה, לא יהיה להן איך לעבור את החג.

השנה, בשל המצב הכלכלי הקשה, התווספו משפחות רבות למעגל מקבלי הסיוע. מחלקת החסד הציבה לה למטרה לחלק 16,800 סלי מזון, בעזרתכם.

אמצו משפחה, תרמו סל מזון, ואנחנו – מחלקת החסד של הידברות – נהיה השליחים שלכם לשים להם אוכל על השולחן. פשוטו כמשמעו.

תרמו עכשיו סל מזון, או אמצו משפחה, כדי שהחובה תהפוך לכם לזכות, ותחתמו לשנה טובה.

לחצו כאן  או חייגו: 073-222-12-12

קבלו את כל ספרי אפרת ברזל במתנה. הצטרפו כמנויים שנתיים בעולם הילדים, ומארז הספרים יישלח אליכם הביתה במתנה וללא הגרלה + חודשיים חינם :) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:תרומהסל מזון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה