חדשות בארץ

נתניהו למזכ"ל האו"ם: "פנה את כוחות יוניפי"ל, הם בני ערובה של חיזבאללה"

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש גינה את הפגיעה במספר חיילי או"ם בתקיפות צה"ל בלבנון, שלא כוונו לאותם חיילים אלא למחבלי חיזבאללה שנמצאו באזור. ראש הממשלה בנימין נתניהו דרש: "הסירוב לפנות את חיילי יוניפי"ל כל כולו מכוון לתת חומת מגן אנושית למחבלי חיזבאללה"

נתניהו (צילום: Dudu Bachar/POOL)נתניהו (צילום: Dudu Bachar/POOL)
אא

(צילום: עומר מירון / לע"מ) 

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה היום (ראשון) למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, ודרש ממנו להורות על פינוי חיילי כוח יוניפי"ל מדרום לבנון.

דרישתו של נתניהו באה עקבות גינוי שהשמיע גוטרש, בעקבות פציעתם בימים האחרונים של מספר חיילי יוניפי"ל בתקיפות צה"ל. ישראל ציינה כי התקיפות לא כוונו לעבר חיילי כוח האו"ם, אלא לעבר מחבלי חיזבאללה שנמצאו במרחב ומוצאים מחסה ליד כוחות יוניפי"ל.

בפתח דבריו אמר ראש הממשלה: "אני פונה ישירות למזכ"ל האו"ם, הגיע הזמן שתוציא את יוניפי"ל ממעוזי חיזבאללה וממרחבי הלחימה. צה"ל ביקש זאת שוב ושוב, והוא נתקל בסירוב שוב ושוב, שכל כולו מכוון לתת חומת מגן אנושית למחבלי חיזבאללה. הסירוב שלך לפנות את חיילי יוניפי"ל הופך אותם לבני ערובה של חיזבאללה. זה מסכן גם אותם וגם את חיי חיילינו. אנו מצרים על הפגיעה בחיילי יוניפי"ל ואנחנו עושים כל שביכולתנו כדי למנוע פגיעה זאת. אבל הדרך הפשוטה והמתבקשת כדי להבטיח זאת, היא פשוט להוציא אותם מאזור הסכנה".

"לצערי, כמה ממנהיגי אירופה מפעילים לחץ במקום הלא נכון. במקום להעביר ביקורת על ישראל הם צריכים להפנות את הביקורת שלהם לחיזבאללה, שמשתמש ביוניפי"ל כמגן אנושי, בדיוק כפי שהחמאס בעזה משתמש באונר"א כמגן אנושי. לצערי שם אונר"א גם משתף פעולה עם חמאס".

בהתייחסו להמשך הלחימה אמר נתניהו: "בימים אלה אנחנו מציינים שנה למלחמה הקשה שנכפתה עלינו, מלחמת התקומה נגד ציר הרשע של איראן שקם עלינו לכלותינו. אנחנו נחושים מתמיד להבטיח את עתידנו, אנחנו נחושים מתמיד לנצח את אויבינו. בלבנון חיסלנו את נסראללה ואת בכיריו. חיילינו הגיבורים משמידים את הנשק, את המפקדות ואת מנהרות הטרור של חיזבאללה. הם נלחמים בעוצמה כדי להחזיר את תושבינו בצפון בביטחה לבתיהם. איננו נלחמים בעם הלבנוני, אנחנו נלחמים בשלוחת הטרור של איראן - חיזבאללה - שכבשה את לבנון".

"בעזה אנחנו ממשיכים לפעול בעומק השטח כדי לחסל את החמאס ולהביא לשחרור כל חטופינו. חיילינו האמיצים נמצאים עכשיו בלב ג'באליה, שם הם מפרקים את מעוזי החמאס. 101 חטופינו שנמצאים בעזה נמצאים תמיד בראש מעיינינו. נעשה הכל כדי להשיבם, את כולם - החיים והחללים, הביתה".

"ביהודה ושומרון כוחותינו פועלים ללא הפסקה גם ביבשה וגם באוויר, כדי לגדוע את הטרור באיבו. הטרור שם לא ינצח, כי לא ניתן לו לנצח. בזירות אחרות, נמשיך לפעול כדי להבטיח את ביטחון ישראל. ישנם רגעים במהלך המלחמה בהם יש להקפיד על כלל פשוט, ואני מבקש מכל השרים להקפיד על הכלל הזה - לדבר מעט ולעשות הרבה. בעזרת ה׳ נעשה ונצליח".

תגיות:בנימין נתניהולבנון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה