חדשות בארץ

שכלה שני נכדים ב-42 יום: "בדפיקה בדלת כבר הבנתי"

דליה נבון ליוותה היום למנוחות את נכדה סמ"ר איתי פוגל, שנפל שלשום בקרב בציר פילדלפי. בסוף אוגוסט איבדה נכד נוסף, סמ"ר אלקנה נבון, שנפל בקרב עם מחבלים בג'נין

איתי פוגל ואלקנה נבון הי"ד (צילום: דובר צה"ל)איתי פוגל ואלקנה נבון הי"ד (צילום: דובר צה"ל)
אא

בבית העלמין הצבאי ביקיר הובא היום (ראשון) למנוחות סמ"ר איתי פוגל הי"ד, לוחם שריון, שנפל ביום שישי בקרב בציר פילדלפי, שעות לפני צום יום הכיפורים. בן דודו, סמ"ר אלקנה נבון, מפקד כיתה בגדוד 906 בחטיבת ביסל"ח, נפל בקרב עם מחבלים בג'נין, בסוף חודש אוגוסט.

בשיחה עם גלי צה"ל סיפרה סבתם, דליה נבון, על האסון הכפול שפקד את משפחתה: "כשדפקו בדלת ואמרו לי לשבת זעקות השבר יצאו ממני, לא הייתי צריכה הסבר - כבר שמעתי את נוסח ההודעה לפני 42 יום".

את הריאיון פותחת דליה עם הספד לנכדה איתי: "אנחנו צועדים לקבור באדמת הארץ שלנו עוד נכד, ילד קסום ומושלם, יפה עיניים, ילד נבון, פיקח. הוא היה מאוד מיוחד, תלמיד טוב, אהב לנגן. דיבר יפה, גדל סביב אהבה של משפחה ותמיכה".

על הקשר בין שני נכדיה הוסיפה: "הם התגייסו באותה תקופה, מרץ 23, גם אח של איתי התגייס, היו לי שלושה נכדים בצבא. הנכדים שלי כולם, במיוחד אלקנה ואיתי, היו נחושים במשימה שלהם, הם ידעו היטב לאן הם הולכים. הם ידעו בדיוק מה הם עושים".

דליה חשפה כי נכדיה נאבקו להיכנס לעזה: "אלקנה ואיתי רצו להיכנס פנימה כי רצו למצוא את החטופים. כלה זמן אמרו לי 'את תראי סבתא הכל יהיה בסדר, נילחם למען הארץ והעם שלנו'. זה נותן לי היום נקודת נחמה וגאווה".

בהלוויתו של איתי ספד גם הסב, אל"מ (במיל') אברי נבון: "כשלא הכניסו אותך ללחימה מול חמאס אתה מאוד כעסת, אבל כעסת עליי, איך סבא שעוזר לכולם לא יכול לעזור לנכדו. דרשת ממני, שאסדר לך טנק על מנת שתיכנס איתו לעזה. כמה היית מאושר כששובצת כאיש צוות עם המ"פ אורי זמיר שהיה למעשה המפקד הראשון שליווה אותך בטבילת האש במלחמה".

"אני סבא שאיבד בזמן של 42 יום שני נכדים על הגנת המדינה, אלקנה בג'נין ואת איתי בערב יום הכיפורים ברפיח ושניכם רצתם ראשונים להיות בצריח ולפני כולם. אני מבטיח לך איתי וגם לאלקנה שאני אהיה חזק על מנת לשמור ולסייע להורים. מהסבא שלא מפסיק להתגעגע לנכדו האהוב, אני מצדיע לך נכד יקר ואהוב שלי".

תגיות:חללי צה"למלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה