חדשות בארץ

הערב: הקבינט יתכנס לדון בתקיפה אפשרית באיראן

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט יציגו לשרי הקבינט את תוכניות התקיפה. ההערכה: השניים יוסמכו להוציא אל הפועל את המתקפה, ויבחרו את המועד

נתניהו וראשי מערכת הביטחון, ארכיון (צילום: לע"מ)נתניהו וראשי מערכת הביטחון, ארכיון (צילום: לע"מ)
אא

הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס הערב (ראשון) לדיון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וההערכה היא כי בסיום הדיון יסמיכו השרים את ראש הממשלה, ואת שר הביטחון יואב גלנט, להוציא אל הפועל תקיפה באיראן. השניים יקבעו את עיתוי התקיפה ואת האופי שלה.

כזכור, לפני שבועיים שיגרה איראן כמאתיים טילים בליסטיים לעבר ישראל ומאז נתניהו וראשי מערכתה ביטחון ציינו כי התגובה הישראלית תהיה משמעותית. ארה"ב הפעילה מאז לחץ על ישראל שלא לפגוע במתקני הגרעין האיראני וגם לא בתשתית הנפט. הסיבות, לטענת ארה"ב: פגיעה במתקני הגרעין תוביל לתגובה חריפה עוד יותר מצד איראן ולמלחמה רחבה. פגיעה במתקני נפט תגרום נזק לכלכלה העולמית.

בynet דווח כי ישראל דחתה את התקיפה מספר פעמים מאחר והיא שקלה "שיקולים שונים ומה שהיה נכון לתקיפה הקודמת לא תואם את המצב הנוכחי. ישראל לא מתמהמהת, ופועלת לפי תוכנית סדורה ואסטרטגיה ברורה".

בארה"ב דווח כי ישראל פועלת תוך תיאום עם הממשל האמריקני, ולוקחת בחשבון את עמדת ממשל ביידן, מאחר וארה"ב היא זו שתסייע לישראל במידה ואיראן תגיב על התגובה הישראלית. כזכור, צבא ארה"ב הודיע היום כי יספק לישראל מערכת הגנה מתקדמת נגד טילים בליסטיים שתוצב בקרוב על אדמת ישראל.

בתוך כך, בחדשות 12 דווח היום כי השלטון בסעודיה העביר מסר לישראל לפיו הממלכה לא תאפשר שימוש במרחב האווירי שלה לצורך תקיפה באיראן. משרד החוץ הסעודי אף פרסם הודעה לפיה: "הודענו לשר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י שמדינות המפרץ לא יאפשרו שימוש במרחב האווירי שלהן לפגיעה באיראן. כמו שלא נאפשר לאיראן לשגר את הטילים שלה לעבר ישראל דרך המרחב האווירי שלנו".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלאיראןֿ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה