חדשות בעולם

דיווח באוקראינה: חיילים צפון קוריאניים נשלחו לסייע לצבא רוסיה

משרד הביטחון האוקראיני דיווח כי צפון קוריאה שלחה לאזור הלחימה במזרח אוקראינה כמה אלפי חיילים, לסייע לכוחות הרוסים. עשרות שיגורים מרוסיה אל מרכז אוקראינה

ההרס בערי אוקראינה המופגזות (צילום: shutterstock)ההרס בערי אוקראינה המופגזות (צילום: shutterstock)
אא

הוושינגטון פוסט דיווח היום (ראשון)ף על סמך הודעה של גורם במשרד הביטחון האוקראיני, שאלפי חיילים מצפון קוריאה נמצאים בשטח רוסיה לקראת הצטרפות למלחמה באוקראינה. כמו כן, חלק מהכוח הצפון קוריאני הגיע לשטחים הכבושים של רוסיה באוקראינה.

האוקראיניים הוסיפו כי כמה קצינים מצבאו של קים ג'ונג און כבר נהרגו ונפצעו בלחימה בחבל דונבאס במזרח אוקראינה. הם נהרגו בהפצצה אוקראינית במחוז דונייצק. בקרמלין דחו את הדיווח על נוכחות של כוחות צפון קוריאנים בלחימה.

כזכור, רוסיה גייסה לוחמים זרים במהלך המלחמה, ממדינות אפריקה והמזרח התיכון. גם בצבא אוקראינה משרתים מתנדבים רבים ממדינות שונות, כולל מישראל.

צפון קוריאה תומכת ברוסיה במלחמה באוקראינה ועד היום העבירה לרוסים אלפי כלי נשק, אמצעי לחימה ופריטי תחמושת, כמו גם טילים בליסטיים.

קים יונג היון, שר ההגנה של דרום קוריאה, אמר שהדיווחים על שליחת צבא צפון קוריאה לרוסיה "סבירים במידה גבוהה". לדבריו, "לרוסיה וצפון קוריאה יש הסכם שמהווה למעשה ברית צבאית, לכן סביר מאוד שצפון קוריאה שלחה חיילים. זו ההערכה שלנו".

היום דיווחו האוקראינים על יירוט של 31 כטב"מים וטילים, מתוך כ-50, ששוגרו מרוסיה אל ערי מרכז אוקראינה. כמו כן, על פי הצבא האוקראיני, כוחותיו הצליחו להדוף מתקפה רוסית בשטח הרוסי שכבשה אוקראינה בדרום רוסיה.

 מתנות בעולם הילדים בלי הגרלה לכל מנוי שנתי: מארז ספרי אפרת ברזל + חודשיים חינם:) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:אוקראינהרוסיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה