חדשות בארץ

כטב"ם התפוצץ בבסיס צבאי במנשה: 4 חיילים נהרגו ו-7 נפצעו קשה

שני כטב"מים שוגרו מדרום לבנון אל הגליל המערבי ורצועת החוף. אחד מהם יורט, השני נפל בבסיס צה"ל באזור רמות מנשה, מבלי שנשמעה אזעקה. 51 חיילים נוספים נפצעו קל עד בינוני

כטב"ם של חיזבאללה, ארכיון (צילום: אייל מרגולין, פלאש 90)כטב"ם של חיזבאללה, ארכיון (צילום: אייל מרגולין, פלאש 90)
אא

ארבעה חיילי צה"ל נהרגו ועוד שמונה נפצעו באורח קשה מפגיעת כטב"ם ששוגר הערב (ראשון) מדרום לבנון והתפוצץ בבסיס צה"ל באזור מנשה. מד"א דיווח על 61 נפגעים שפונו מהזירה אל בתי החולים. כאמור, ארבעה מהם מתו מפצעיהם.

דובר צה"ל מסר כי "הודעה נמסרה למשפחותיהם של ההרוגים ושמותיהם יותרו לפרסום בהמשך. האירוע מתוחקר". בצה"ל ביצעו תחקיר ראשוני שהעלה כי הכטב"ם זוהה בתחילה כשהוא נכנס לישראל ממערב דרך הים, אך בהמשך מטוסי קרב ומסוקי קרב, שעקבו אחריו, איבדו עימו קשר וזמן קצר אחר כך הוא הפתוצץ בבסיס צה"ל. זו אחת הסיבות מדוע לא הופעלה אזעקה באזור הפיצוץ.

כוחות מד"א וצוותי רפואה של צה"ל, כולל מסוקי פינוי, הוזעקו לזירת הפגיעה ומסוקי צה"ל פינו נפגעים לבתי החולים שיבא, רמב"ם, העמק, בילינסון, בני ציון והלל יפה.

מהמרכז הרפואי שיבא נמסר כי הגיעו אליו שלושה נפגעים והם מטופלים בחדרי ההלם במרכז לרפואה דחופה. למרכז הרפואי רמב"ם מסוק צה"ל פינה שני נפגעים, מצבו של אחד אנוש והשני במצב קשה. לבית החולים הלל יפה פונו 36 נפגעים על ידי אמבולנסים של מד"א וצה"ל. 11 במצב בינוני - קשה והירת במצב קל.

אל בית החולים העמק פונו 3 במצב קל. למחלקה לרפואה דחופה בבית החולים לניאדו הובאו 6 פצועים, 5 מתוכם במצב קל ו-1 במצב בינוני. 3 פצועים הועברו לבני ציון ושניים לבית החולים כרמל, כולם במצב קל. לביליסנון פונו 4 נפגעים. אחד מהם במצב אנוש, שלושה במצב בינוני.

יש לציין כי כטב"ם נוסף ששוגר מלבנון זוהה עם כניסתו לשטח ישראל, אזעקות הופעלו בגליל המערבי והכטב"ם יורט על ידי מערכת ההגנה אווירית.

חזיבאללה לקח הערב אחריות על שיגור הכטב"ם. לדברי ארגון הטרור הוא ביצע את התקיפה בחסות שיגור רקטות על הגליל המערבי. כמו כן ציין בהודעתו כי השתמש בכטב"ם המסוגל לשגר טיל או שניים בטרם הוא מתפוצץ על המטרה, עם חומר הנפץ הנוסף. בצה"ל ציינו כי הכטב"ם לא שיגר טילים.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלחזיבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה