סוכות 2024

האושפיזין היומי: משה רבנו - בואו נכיר מקרוב

משה רבנו הוא האושפיזין של היום הרביעי בסוכות, שחל השנה ביום ראשון י"ח בתשרי. הבה נעמיק, מעט מן המעט, מדמותו הייחודית

אא

על פי מנהג הספרדים והאר"י הקדוש, משה רבנו, מנהיגם הדגול של בני ישראל, מגיע לבקר בסוכותינו כאושפיזין ביום הרביעי של חג הסוכות, שחל השנה ביום ראשון, י"ח בתשרי. 

אין אפשרות לסכם את איש האלוקים משה רבנו באמצעות מילים, וכל ניסיון כזה נדון מראש לכישלון. עם זאת, ליקטנו כמה נקודות לדמותו המופלאה של משה רבנו.

 

הקדמה

משה רבנו, המנהיג הגדול והנביא המרכזי של עם ישראל, הוא דמות מופת בתולדות העם היהודי. הוא הוביל את בני ישראל מעבדות לחירות, העניק להם את התורה בהר סיני, ועמד לצידם לאורך ארבעים שנות הנדודים במדבר. דמותו, שהשפיעה על ההיסטוריה היהודית בצורה עמוקה, היא סמל למסירות, ענווה ואומץ לב בלתי מתפשר.

 

היכרות עם הדמות

משה נולד במצרים בתקופה קשה לעם ישראל, כאשר גזירות פרעה איימו על חייו. הוא ניצל בצורה ניסית, גדל בארמון פרעה, ולימים הוכתר למנהיג המוציא את בני ישראל ממצרים. הסיפור המרכזי בדמותו הוא מעמד הר סיני, בו קיבל את התורה מידי הקב"ה והעביר אותה לעם ישראל. כמי ששימש כמתווך בין העם לאלוקים, משה נחשב לדמות שאין כמותה בנבואה ובחיבור לרוחניות.

הרב זמיר כהן – משה רבנו מגלה איך להתחזק ביהדות:

תכונה בולטת: ענווה מוחלטת

אחת התכונות הבולטות ביותר של משה רבנו היא ענוותנותו. בספר במדבר נאמר עליו: "וְהָאִישׁ מֹשֶׁה עָנָיו מְאֹד מִכֹּל הָאָדָם אֲשֶׁר עַל פְּנֵי הָאֲדָמָה" (במדבר י"ב, ג'). למרות מעמדו הרם והישגיו העצומים, משה לא התפאר במנהיגותו, אלא פעל מתוך תחושת שליחות ורצון לשרת את עמו ואת בוראו. ענווה זו לא ביטאה חולשה, אלא דווקא את עוצמתו הפנימית – היכולת להכיר בכך שכל כוחו ותבונתו נובעים מהקב"ה ולא מעצמו.

 

איך ניישם תכונה זו בחיי היומיום

בימינו, תכונת הענווה של משה יכולה להוות השראה לחיים האישיים שלנו. למרות שאנו שואפים להצליח ולהתקדם, חשוב לזכור שההצלחות שלנו הן תוצאה משיתוף פעולה עם כוחות חיצוניים, בין אם זה עזרה מהסובבים אותנו או תמיכה שמימית. ענווה מאפשרת לנו להישאר עם רגליים על הקרקע ולהכיר תודה על כל הישג. כך נוכל להתנהל בצורה מכובדת ומוערכת יותר הן במישור האישי והן במקצועי, מתוך הבנה עמוקה של כוחותינו וגם של מגבלותינו.

 

סיכום

משה רבנו מסמל מנהיגות אמיצה לצד ענווה אמיתית, תכונה שהופכת אותו למופת נצחי עבור כולנו. הענווה שהפגין משה, על אף כישרונותיו הגדולים ותפקידו המרכזי, מהווה עבורנו דוגמה לאופן בו עלינו לפעול בחיי היומיום. כפי שמשה ידע להוביל את עמו מבלי לקחת קרדיט לעצמו, כך גם אנו יכולים ללמוד לשלב בין הצלחה אישית לבין הכרה במגבלות שלנו ובכוחות שמניעים אותנו.

הרב זמיר כהן – מדוע נזף משה רבנו בעם ישראל לפני פטירתו?

 

 
 
 
 
 מתנות בעולם הילדים בלי הגרלה לכל מנוי שנתי: מארז ספרי אפרת ברזל + חודשיים חינם:) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:סוכותאושפיזיןמשה רבינו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה