בריאות ותזונה

סוכות בפתח: מה הכי בריא לאכול מבין שבעת המינים?

בדקנו את הערכים התזונתיים המרכזיים בשבעת המינים והגענו למסקנה: הפרי הזה הוא הכי בריא

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

סוכות הוא חג של חיבור לטבע, לתוצרת הארץ ולסגולות הבריאותיות שיש לשבעת המינים להציע. כל אחד מהם מציע יתרונות ייחודיים לתזונה ולבריאות, ואנו יכולים לשלב אותם בתפריט היומיומי בצורה שתתרום לגוף ולנפש. לפי מחקרים שנעשו, מבין שבעת המינים, הרימון נחשב לבריא ביותר. הוא עשיר בנוגדי חמצון (פוליפנולים), ויטמין C וסיבים תזונתיים. מחקרים מראים כי שתיית מיץ רימון או אכילת גרגרי הרימון יכולה לתרום לבריאות הלב, להורדת לחץ דם ולמניעת מחלות כרוניות.

הרימון גם מקושר לתכונות אנטי-דלקתיות ומחזקות את המערכת החיסונית, מה שהופך אותו למזון חיוני בתקופות מעבר כמו סתיו. אז מה היתרונות של כל אחד משבעת המינים? 

1. החיטה היא מקור עשיר לפחמימות מורכבות, המספקות אנרגיה יציבה לאורך זמן. היא מכילה ויטמינים מקבוצת B, אשר מסייעים לתפקוד מערכת העצבים והשרירים. סיבים תזונתיים המצויים בה מסייעים בעיכול בריא ושמירה על משקל תקין.

2. שעורה היא דגן מלא ומכילה סיבים מסיסים כמו בטא-גלוקן, שמסייעים בהפחתת רמות כולסטרול. היא תורמת לייצוב רמות הסוכר בדם, מה שהופך אותה לבחירה בריאה עבור אנשים עם סוכרת או במניעת מצבים מטבוליים.

3. גפן: ענבים הם מקור עשיר לנוגדי חמצון, במיוחד רסברטרול, אשר מסייעים בהגנה על הלב, בשיפור תפקוד כלי הדם ובהפחתת דלקות. בנוסף, הענבים תורמים לשמירה על מראה עור צעיר וגמיש.

4. התאנה עשירה בסיבים, אשלגן וסידן. היא מועילה לבריאות העיכול ומניעת עצירות, ומסייעת בשמירה על מאזן המינרלים בגוף. תאנים מומלצות במיוחד לשמירה על בריאות הלב וכלי הדם, הודות לתכולת האשלגן הגבוהה שלהן.

5. הרימון בולט בסגולותיו הרבות. הוא מכיל כמות גבוהה של נוגדי חמצון חזקים המסייעים בהגנה מפני מחלות לב וכלי דם, ומחזק את המערכת החיסונית. הרימון אף נחשב כמעכב תהליכי הזדקנות.

6. שמן הזית הוא מקור נהדר לשומנים בריאים, בעיקר חומצות שומן חד בלתי רוויות. הוא תורם להפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם, ומסייע בהורדת לחץ הדם. שמן הזית אף מחזק את העור והשיער ומומלץ לשימוש חיצוני.

7. התמר עשיר באנרגיה מהירה ומתאים לאנשים הזקוקים לחיזוק מהיר. הוא מכיל אשלגן, מגנזיום וברזל – מינרלים חשובים לבריאות הלב, העצמות ולהתמודדות עם עייפות. הסיבים התזונתיים שבו מועילים לעיכול ומניעת עצירות.

תגיות:רימוןבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה