סוכות 2024

מפסגת ההימלאיה ועד תעלות ונציה: סוכות במקומות המרתקים ביותר בעולם

מי הקים סוכה בפסגת הר פייק'ס פיק, איך הגיעה סוכה לארמונו של סדאם חוסיין, ואיך נראות הסוכות במאה שערים? מסע אל הסוכות המיוחדות ביותר בעולם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חג הסוכות, חג האסיף והשמחה, הוא הזדמנות עבור יהודים ברחבי כל העולם לבנות סוכה ולהתגורר בה במשך שבעה ימים. אבל לא כל סוכה דומה לחברתה, ויש גם סוכות המוקמות במגוון מקומות ותרבויות שונות. אתם מוזמנים להצטרף למסע מרתק בין סוכות מיוחדות ומעניינות, ולהבין מי הקים אותן ומהו הסיפור שמסתתר מאחוריהן.

 

סוכות בשמיים ובמים

סוכה על הר פייק'ס פיק

על הר פייק'ס פיק שמעתם? זהו הר המתנשא לגובה של כמעט חצי מגובה האוורסט, ובשנים האחרונות הפך למקום עלייה לרגל עבור יהודים הרפתקנים. שלוחי חב"ד הקימו שם סוכה, המאפשרת למטיילים לחוות את החג בגבהים חדשים, הן במובן הפיזי והן במובן הרוחני.

הסוכה-ספינה בוונציה

ונציה, עיר התעלות, היא מקום קסום בפני עצמו, אך סוכה שנבנתה על סירת מנוע והפליגה בין התעלות הוסיפה ממד חדש לחגיגת הסוכות בעיר. את הסוכה המיוחדת הזו יזמו צעירים יהודים החיים בוונציה. הם בחרו בסירה כבסיס לסוכה כדי להדגיש את הקשר בין עם ישראל לגאולה העתידה, שבה עם ישראל יהיה מפוזר בכל העולם, כמו מים המכסים את הארץ.

הסוכה מעוטרת בסמלים יהודיים ובעבודות יד, והיא משמשת כמרכז חברתי לקהילה היהודית המקומית. היזמים אף ציינו כי הסוכה הסימבולית הזו מסמלת את הקשר בין עם ישראל לגאולה העתידה, עליה נאמר "ומלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים".

סוכה צפה באגם

הסוכה הצפה הוקמה על ידי משפחה יהודית המתגוררת ליד אגם בקליפורניה. בני המשפחה בונים את הסוכה מידי שנה על פלטפורמה צפה, ומקפידים לשמור על הסביבה הטבעית. הסוכה מעוצבת בסגנון כפרי, עם חומרים טבעיים כמו עץ וקנים. המשפחה מארחת בסוכה חברים ושכנים, ומקיימת בה טקסים יהודיים שונים.

סוכה בכדור פורח

את הרעיון לסוכה בכדור פורח הגו יהודים שומרי  מצוות וחובבי הרפתקאות. הסוכה הקטנה והקלילה מותאמת לתנאי הטיסה, והיא מאפשרת לחוגגים ליהנות מנופים מרהיבים בזמן שהם מקיימים את מצוות הישיבה בסוכה.

סוכות ניידות ויצירתיות

הפדי-סוכה

סוכה זו, המורכבת על תלת אופן, הפכה ללהיט ברשתות החברתיות. היא זכתה לכינוי "סוכה ירוקה" בזכות השימוש בחומרים ממוחזרים בבנייתה. מכיוון שזו סוכה ניידת היא מסמלת את היכולת לחגוג את הסוכות בכל מקום.

סוכת הסמי-טריילר

סוכה זו, הגדולה והמפוארת ביותר מסוגה, עושה את דרכה ברחובות ניו יורק, ומביאה את שמחת החג אל לב העיר הגדולה. הסוכה המרשימה הזו היא הוכחה לכך שניתן לחגוג את הסוכות בסטייל ובגדול.

סוכת הקרוואן

משפחה נודדת החליטה לשלב את אורח החיים הנוודי שלה עם חגיגת הסוכות. בני המשפחה מקימים מידי שנה סוכה קטנה ופונקציונאלית בתוך הקרוואן, ומטיילים ברחבי הארץ תוך שהם עורכים אירועים וחוגגים את החג בהנאה מרובה.

סוכות של קהילות מיוחדות

סוכת השלום במונטריאול

סוכה זו, הבנויה מקרטונים ממוחזרים, היא סמל לשלום ולסובלנות. היא מזמינה את כל בני האדם, מכל הדתות והלאומים, להצטרף לחגיגה ולשמוח יחד.

סוכה בעיראק

תמונה היסטורית מתקופת כיבוש עיראק מציגה חיילים יהודים בונים סוכה בארמונו של סדאם חוסיין. סוכה זו היא סמל לתחייה מחדש של המסורת היהודית בעיראק, לאחר שנים של דיכוי ורדיפות.

סוכות במרוקו

בקהילות היהודיות במרוקו הסוכה היא מרכז החיים החברתיים והתרבותיים. אלו הן סוכות המעוטרות בבודות יד מסורתיות, ובמהלך החג מתקיימים בהן אירועים חברתיים ותרבותיים.

סוכות במאה שערים

סוכות על הגגות

אחד המאפיינים הבולטים בסוכות במאה שערים הוא גודלן. ישנן סוכות ענקיות, הבנויות על גגות הבתים או בחצרות, המסוגלות להכיל מאות אנשים. תושבי השכונה משקיעים זמן ומחשבה רבה בבניית סוכות מעוצבות ומפוארות המשלבות אלמנטים מסורתיים וחדשניים.

 

סוכה אמנותית

אחת הסוכות במאה שערים הפכה לאטרקציה תיירותית. זוהי סוכתו של אמן העץ ר' מרדכי גרינוואלד. סוכתו עמוסה ביצירות פלא והדמיות מגילופי עץ מעשה ידיו, והוא מציג בה גם הדמיות של ארונות קודש של חצרות הקודש אותן הוא בנה.

תגיות:סוכותמאה שערים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה