מעניין

האם קולומבוס היה יהודי? מחקר חדש חושף תגלית מסעירה

החוקרים סבורים: "יש לנו DNA חלקי, אך הוא מספיק כדי לקבוע שקולומבוס היה ממוצא יהודי"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחקר חדש שהתפרסם בספרד גרם לסערה בעולם: כריסטופר קולומבוס, מגלה הארצות מהמאה ה-15, היה יהודי ממוצא ספרדי שהיגר ממערב אירופה. החוקרים שהובילו את המחקר השתמשו בניתוח DNA כדי להגיע למסקנה הזו, לאחר בדיקות שבוצעו בשרידים המיוחסים לקולומבוס, שנמצאים בקתדרלה בסביליה.

במשך שנים רבות התקיימו ויכוחים סביב מוצאו של קולומבוס, עם טענות שמקורו היה בג'נובה שבאיטליה, לצד תיאוריות חלופיות שקשרו אותו ליוונים, לפורטוגלים או לבריטים. כעת, המדענים הספרדים מציגים הוכחות גנטיות המעידות על מוצא יהודי. "יש לנו DNA חלקי, אך הוא מספיק כדי לקבוע שקולומבוס היה ממוצא יהודי", אמרו.

המחקר נערך במשך 22 שנה, ובמסגרתו נבדקו דגימות משרידי קולומבוס והשוו אותן לדגימות של קרובי משפחה וצאצאיו הידועים. הממצאים פורסמו בסרט תיעודי ששודר בטלוויזיה הספרדית, והם מעוררים עניין רב בקהילה המדעית וההיסטורית.

היסטוריונים מציינים כי בתקופתו של קולומבוס חיו בספרד כ-300 אלף יהודים, ולפי המחקר, הוא ככל הנראה היה חלק מקהילה זו, שסבלה מרדיפות וגירוש.

קבלו את כל ספרי אפרת ברזל במתנה. הצטרפו כמנויים שנתיים בעולם הילדים, ומארז הספרים יישלח אליכם הביתה במתנה וללא הגרלה + חודשיים חינם :) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:יהודיכריסטופר קולומבוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה