סוכות 2024

האושפיזין היומי: אהרן הכהן - בואו נכיר מקרוב

אהרן הכהן הוא האושפיזין של היום החמישי בסוכות, שחל השנה ביום שני י"ט בתשרי. הבה נעמיק, מעט מן המעט, מדמותו הייחודית

אא

על פי מנהג הספרדים והאר"י הקדוש, אהרן הכהן מגיע לבקר בסוכותינו כאושפיזין ביום החמישי של חג הסוכות, שחל השנה ביום שני, י"ט בתשרי.

אין אפשרות לסכם את דמותו של הכהן הגדול בחיר ה' באמצעות מילים, וכל ניסיון כזה נדון מראש לכישלון. עם זאת, ליקטנו כמה נקודות לדמותו המופלאה של אהרן הכהן.

 

הקדמה

אהרן הכהן, אחיו הגדול של משה רבנו והכהן הגדול הראשון של עם ישראל, מהווה דמות מופת של שלום, אהבה ואחדות. תפקידו המרכזי היה לשרת בקודש, להוביל את עבודת המשכן ולשמש כמתווך בין העם לקב"ה בעבודת הכהונה. דמותו של אהרן נחרתה בזיכרון הלאומי כמי שאהב שלום ורדף שלום, וכמי שבזכותו הושגה הרמוניה בין כל חלקי העם.

 

היכרות עם הדמות

אהרן נולד במצרים, בזמן שיעבוד פרעה על בני ישראל, וכבר מגיל צעיר התבלט בתכונות של נתינה ושירות לציבור. כאשר משה נבחר להוביל את העם, אהרן לא רק שלא חש קנאה, אלא שיתף פעולה עם אחיו מתוך אהבת אמת. תפקידו המשמעותי ככהן הגדול ביסס את מעמדו כמנהיג רוחני שמוביל את העם בעבודת ה'. אהרן היה אחראי על העלאת הקטורת במשכן, על הבאת הכפרה לעם ביום הכיפורים, ועל שמירת הקשר הרוחני בין עם ישראל לאלוקיו.

 

תכונה בולטת: רדיפת שלום

אחת התכונות הבולטות ביותר של אהרן הכהן הייתה רדיפת השלום והאהבה בין בני ישראל. חז"ל מתארים את אהרן כמי שהיה "אוהב שלום ורודף שלום, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה" (אבות א', י"ב). אהרן לא רק ניסה להשכין שלום בין בני זוג או בין חברים מסוכסכים, אלא גם התנהל כך שכל מעשיו ודרכיו נעשו מתוך אהבת האדם. היכולת הזו לחבר בין חלקי העם, בין יחידים וקבוצות, הייתה ביטוי עמוק לאישיותו של אהרן ולמעמדו כמנהיג רוחני.

 

איך ניישם תכונה זו בחיי היומיום

אהבת השלום ורדיפתו הן תכונות שאנו יכולים ליישם בחיינו היומיומיים. לעיתים קרובות נוצרים סביבנו מצבים של סכסוך או אי הבנה, ובמקום להיגרר למחלוקות, נוכל לנסות לגשר ולהשכין שלום. הכרה בערך השלום, כמו אהרן, משמעה לפעול מתוך אהבת האדם, לנסות להבין את נקודת המבט של האחר, ולהציע פתרונות שמקדמים אחדות והרמוניה. חיי היום-יום שלנו יכולים להפוך לשקטים ומכילים יותר אם נבחר להוביל את הסובבים אותנו ברוח של שלום וכבוד הדדי.

 

סיכום

אהרן הכהן, הדמות האהובה והמנהיג הרוחני של עם ישראל, נחקק בזיכרון העם כמי שהפגין רדיפת שלום ואהבה אמיתית לכל אחד ואחת. הרדיפה שלו אחרי השלום והחיבור בין חלקי העם היוו דוגמה למופת מוסרי ואנושי. כשם שאהרן פעל כל חייו למען שלום ואחדות, כך גם אנו יכולים לקחת השראה מדמותו ולהוביל את חיינו מתוך אהבת האדם ורצון לחבר בין חלקים שונים בחברה.

 מתנות בעולם הילדים בלי הגרלה לכל מנוי שנתי: מארז ספרי אפרת ברזל + חודשיים חינם:) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:אושפיזיןאהרון הכהן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה