חדשות בארץ

השב"כ: "איראן גייסה תושבי רמת גן כדי להתנקש בבכירים ישראלים"

שב"כ והמשטרה סיכלו ניסיון איראני לממש פיגוע התנקשות בבכירים ישראלים, ועצרו שני תושבי רמת גן - ולדיסלב ויקטורסון בן ה-30 ואנה ברנשטיין בת ה-18. לפי שב"כ והמשטרה, ויקטורסון היה בקשר עם גורם איראני וביצע בהנחייתו משימות שונות

אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, פלאש90)אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, פלאש90)
אא

הותר היום (שני) לפרסום כי בתום חקירה סמויה סיכלו השב"כ ויחידת היאחב"ל להב 433 של משטרת ישראל, ניסיון איראני נוסף לממש פיגוע התנקשות באישיות ישראלית. החוקרים עצרו שני אזרחים ישראליים, תושבי רמת גן החשודים כי היו בקשר עם גורמים איראניים.

על פי השב"כ, במסגרת החקירה נעצר ולדיסלב ויקטורסון, בן 30 תושב רמת גן. נטען כי החל מחודש אוגוסט האחרון עמד החשוד בקשר ברשתות החברתיות למול גורם בשם "Mari Hossi". הקשר התקיים בשפה העברית.

במסגרת הקשר האמור, ביצע ויקטורסון, בהנחיית הגורם האיראני ותוך שהוא מודע לזהותו ככזה, משימות שונות בהן ריסוס כתובות גרפיטי, תליית כרוזים, הטמנת כספים ואף שריפת רכבים באזור פארק הירקון בתל אביב. בהמשך התבקש ולדיסלב לחבל בתשתיות תקשורת וכספומטים ולהצית יערות.

חלק מהמשימות המתוארות תועדו והתקבל תשלום של למעלה מ-5,000 דולר עבור ביצוען. על פי ממצאי החקירה, ולדיסלב אף הסכים לביצוע משימה של חיסול אישיות בישראל ולהשלכת רימון לעבר בית ובהמשך לכך, פעל להשגת אמצעי לחימה, בהם רובה צלפים, אקדחים ורימוני רסס.

לשם ביצוע משימותיו, גייס ולדיסלב שני אזרחים נוספים, בהם את אנה ברנשטיין, כבת 18, תושבת רמת גן, אשר לקחה חלק בביצוען של חלק מהמשימות. ולדיסלב אף התבקש לאתר דרי רחוב לשם גיוסם לביצוע משימות נוספות, ולצלם מפגינים במהלך מחאות. היום הוגשו כתבי אישום כנגד המעורבים בגין עבירות ביטחוניות.

כתב האישום הוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב ולחשודים מיוחסות עבירות של מגע עם סוכן חוץ, השחתת פני מקרקעין, קשירת קשר להיזק בזדון והצתה. בנוסף, מואשם הנאשם במעשה טרור של קשירת קשר לרצח.

עו"ד יגאל דותן, שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את הנאשם: "אנו נמצאים בראשיתו של ההליך המשפטי, טרם קיבלנו את חומרי החקירה. יחד עם זאת, כבר בשלב זה נראה שמדובר בתיק הרבה פחות חמור ממה שמתואר בתקשורת. מדובר בצעיר שעל פי הנטען מרבית המעשים המיוחסים לו הם דיבורים בעלמא. כמובן, נדע יותר כשנקבל את חומרי החקירה ונגיב בבית המשפט".

בשב"כ ובמשטרה ציינו כי פניה מצד גופי המודיעין האיראנים, באמצעות הרשתות החברתיות, מוכרת כפלטפורמה לגיוס של ישראלים לביצוע משימות שונות. אף שמשימות אלו עשויות להיחזות בתחילה כתמימות, יש בהן כדי להביא לפגיעה ממשית בביטחון המדינה. הפניה בוצעה בשפות שונות, ביניהן  אנגלית ועברית, באמצעות פלטפורמות חברתיות (אינסטגרם, ווטסאפ, פייסבוק וטוויטר) והאזרחים נענו לה לשם עשיית רווח כספי.

יש לציין כי חלק ניכר מהאזרחים הישראלים אשר קיבלו פניות חשודות, לא נענו להן ואף התריעו עליהן בפני הגורמים הרלוונטיים.

כזכור, בחודשים האחרונים נחשפו מספר תשתיות של גורמי מודיעין איראניים אשר פעלו לגיוסם של אזרחים ישראלים, לשם ביצוע משימות שונות ששיאן פגיעה באישים בישראל. אותרו ונוטרו פרופילים פיקטיביים איראניים רבים ברשתות ונאסף מידע אודות הגורמים העומדים אחר הפעלתם. חשיפת הפעילות הובילה למעצרם וחקירתם של אזרחים ישראלים אשר התפתו לביצוע משימות.

חקירה זו חושפת, פעם נוספת, את מאמצי גורמי המודיעין האיראניים לגייס ולנצל אזרחים ישראלים לטובת קידום ריגול ופעילות טרור בישראל.

תגיות:איראןהשב"כ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה