לומדים מוסר

האם אתם יודעים לשמוח נכון? השמחה בחג הסוכות כמפתח לרוח הקודש

הסוד לשאיבת רוח הקודש: שמחת חג הסוכות היא המפתח לקבלת השפע הרוחני שמשפיע על כל השנה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הציטוט היומי

"שמחת בית השואבה שמשם שואבים רוח הקודש, כי השמחה הוא כלי לשאוב מים חיים והוא רוח הקודש... וכפי שאדם מתדבק בעיקר החיות שיש לו מה' יתברך, מתפשט החיים בכל איבריו... וכן כתיב 'שבעת ימים בשנה' על ימי הסוכות מה שלא נאמר כן בכל הרגלים, שעיקר הארת השנה תלויה בז' ימים אלו. והכלי לקבל הוא – השמחה".

מקור: האדמו"ר מגור רבי יהודה לייב אלתר, שפת אמת.

 

משמעות הציטוט

ה"שפת אמת" מסביר את המשמעות העמוקה של שמחת בית השואבה, שמחת חג הסוכות, ואת תפקידה ככלי לשאיבת רוח הקודש, שמסמלת את החיות הרוחנית. המחבר מסביר כי השמחה היא כמו כלי שבו ניתן לשאוב "מים חיים", שהם למעשה רוח הקודש, כלומר הקשר והחיות שמגיעה מה'. החיות הזו מתפשטת בכל איבריו של האדם ככל שהוא מתקרב למקור החיות האמיתי, שהוא ה' יתברך.

בנוסף, ה"שפת אמת" מציין כי דווקא בחג הסוכות ישנו דגש מיוחד על השמחה, הנחשבת לכלי המרכזי לקבל את ההארה הרוחנית. הוא גם מתייחס לפסוק שמדגיש את חשיבות שבעת הימים של חג הסוכות בכך שהם מהווים את מרכז ההארה של השנה כולה. השמחה במהלך הימים האלו היא הכלי שמאפשר לקבל את השפע הרוחני ולהתמלא בחיות אלוקית לכל השנה.

 

כמה מילים על המחבר

רבי יהודה אריה ליב אלתר (כ"ט בניסן ה'תר"ז - ה' בשבט תרס"ה), המכונה ה"שפת אמת", היה אדמו"ר בשושלת אדמו"רי חסידות גור, ומן הבולטים שבמנהיגי יהדות פולין בשנות ה'ת"ר. תחת הנהגתו הפכה חסידות גור לאחת מהחצרות המרכזיות בפולין. ספרו "שפת אמת", הוא אוסף של דרשות על פרשת השבוע וחידושים על הש"ס.

תגיות:שמחת בית השואבההציטוט היומי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה