חדשות בארץ

ניסיון להחיות את עסקת שחרור החטופים: ראש השב"כ ביקר בקהיר

ראש השב"כ רונן בר קיים בקהיר פגישה עם ראש המודיעין המצרי, עבאס כאמל. השיחות עסקו במבוי הסתום במשא ומתן על עסקת חטופים, במטרה למצוא דרכים להתניע את התהליך מחדש

ראש השב"כ (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)ראש השב"כ (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
אא

ראש השב"כ רונן בר ביקר אמש בקהיר וקיים פגישה עם ראש המודיעין של מצרים, עבאס כאמל. כך דווח היום (שני) באתר "וואלה".

על פי הדיווח, השיחות עסקו במבוי הסתום במשא ומתן על עסקת חטופים, במטרה למצוא דרכים להחיות את התהליך. בנוסף, דנו השניים בחילוקי הדעות בין ישראל ומצרים בסוגיית ציר פילדלפי ומעבר רפיח. כזכור, המצרים מתנגדים להישארות כוחות צה"ל בשני המקומות, ותומכים למעשה בדרישת חמאס, שעל ישראל לסגת מהם עם תחילת העסקה לשחרור חטופים.

ביקורו של בר במצרים הוא הראשון של נציג ישראלי בבירת מצרים מאז ה-22 באוגוסט, אז ביקרו ראש השב"כ וראש המוסד דדי ברנע, וניסו לקדם עסקה לשחרור החטופים הישראליים. יש לציין כי חמאס עומד על דרישתו לסיום המלחמה ונסיגה מלאה של צה"ל מעזה, בתמורה להסכמתו לנהל משא ומתן מול ישראל.

ישראל הסכימה בסוף חודש יולי להצעתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לעסקה שתביא להפסקת אש, תמורת שחרור חטופים מעזה. ישראל הסכימה לשחרר אסירים פלסטינים הכלואים בישראל. חמאס דחה את ההצעה, מאחר ולטענתו ישראל לא התחייבה על נסיגה מלאה, והאמריקנים והמצרים לא הסכימו לערוב לנסיגה ולסיום המלחמה.

תגיות:רונן ברחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה