חדשות בארץ

לא רק מפקדים מותקפים: חוסל "מלבין כספים" עבור חיזבאללה

הלבנונים דיווחו כי ראש העירייה לשעבר של חנאווי באזור צור, עלי תאג' א-דין, נהרג בתקיפה אווירית של צה"ל על ביתו. משפחתו מהווה את אחד הברגים המרכזיים בהלבנת הכספים עבור ארגון הטרור

תקיפה בלבנון, ארכיון (צילום: פלאש 90)תקיפה בלבנון, ארכיון (צילום: פלאש 90)
אא

הפעולות ההתקפיות של צה"ל שמטרתן לפגוע בחיזבאללה לא מתמקדות רק בבכירי הארגון או במפקדי השטח. הלבנונים דיווחו היום (שני) שצה"ל פגע בבן משפחת תאג' א-דין, המתגוררת באזור צור, שעסקיה הבינלאומיים מסייעים לארגון הטרור בהלבנת כספים.

בחדשות 12 דווח, על פי מקורות לבנוניים, כי ראש העירייה לשעבר של העיירה חנאווי באזור צור, עלי תאג' א-דין, שמשפחתו מנהלת עסקים גם עבור החיזבאללה. לפני מספר שנים משרד האוצר האמריקני הטיל סנקציות על חלק מבני המשפחה, בשל גיוס תרומות לתמיכה בחיזבאללה.

העסקים הבינלאומיים של משפחת תאג' א-דין מתנהלים בין היתר במדינות באפריקה וכוללים סחר ביהלומים, בנדל"ן ובענפים נוספים. בן המשפחה המפורסם ביותר הוא קאסם תאג' א-דין, שהוגדר על ידי ארה"ב כמחבל הדרוש ברחבי העולם. לידיה ב-2017 מהשלטונות במרוקו וב-2020 הוא שוחרר מהכלא בארה"ב וחזר ללבנון. אחד העסקים בבעלות המשפחה הוא חברה בשם "טג'קו", שדרכו הועברו לחיזבאללה מיליוני דולרים.

בסוף השבוע דיווח אתר החדשות Voice of America כי ישראל מצליחה לשבש את מקורות ההכנסה הנזילים של ארגון הטרור בלבנון. לפי הפרסום, התקיפות של צה"ל פגעו בסניפים של "אל-כרד אל-חסן" בדאחייה הדרומית של ביירות. מדובר בגוף פיננסי, סוג של בנק, המשרת את חיזבאללה ונמצא ברשימת הסנקציות האמריקניות.

תגיות:לבנוןחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה