חדשות בארץ

תחקיר פגיעת הכטב"ם בבסיס גולני: תחילה אבד הקשר ואחר כך "זוהה" מחדש כ"להקת ציפורים"

צה"ל סיים תחקיר ראשוני של נסיבות פגיעת הכטב"ם המונחה, אמש, בבא"ח גולני. הכלי הצליח "לחמוק" ממערכות ההגנה והמעקב וכשזוהה בדיעבד לא היו בטוחים שמדובר בכטב"ם

חילוץ נפגעים מבא"ח גולני (צילום: פלאש90)חילוץ נפגעים מבא"ח גולני (צילום: פלאש90)
אא

בצה"ל ערכו היום (שני) תחקיר ראשוני שבדק את נסיבות פגיעת הכטב"ם אמש בבסיס בא"ח גולני, שגרם למותם של ארבעה חיילי צה"ל ולפציעתם של עשרות.

בצה"ל ציינו כי ששלושה כטב"מים חדרו לשטח ישראל, בזמן ירי רקטי מקביל ומשמעותי. כטב"ם אחד יורט באמצעות ספינה של חיל הים, השני על ידי מערכת כיפת ברזל, ועם הכטב"ם השלישי, שפגע בסופו של דבר בבסיס, אבד הקשר.

בצה"ל טוענים כי טרם אבד הקשר ניסו ליירט את הכטב"ם פעמיים וגם הזניקו מסוק בניסיון לאתר אותו. עם זאת, הכטב"ם חמק ממערכות ההגנה וטס עשרות קילומטרים. בשלב מסויים העריכו בצבא כי הוא נפל, אחר כך זוהה לרגע קצר ואז סברו כי מדובר בלהקת ציפורים. בהמשך, דיווחו אזרחים על כטב"ם שנע דרומה מעל שמי יוקנעם. המשטרה העבירה את המידע לצה"ל. זמן קצר אחר כך הוא התפוצץ בבסיס גולני.

התחקיר העלה כי מדובר כטב"ם "מדויק", מונחה למטרה שהוזנה במערכת שלו בעת השיגור. מפקד חיל האוויר, האלוף תומר בר, הנחה "לתעדף" את חיסול היחידה האווירית של חיזבאללה, יחידה 127, ולפגוע בכל אנשי המערך. כמו כן התקבלה החלטה להפעיל אזעקות גם בסיסי צה"ל הסמוכים ליישובים בהם הופעלו אזעקות.

צה"ל התיר הבוקר לפרסם את שמות ארבעת החיילים שנהרגו מפגיעת הכטב"ם בבסיס גולני: סמל אמיתי אלון, סמל יוסף הייב, סמל יואב אגמון וסמל עומרי תמרי. ארבעת הנופלים, כולם בגיל 19, היו בהכשרת לוחמי חי"ר בבא"ח גולני. בתקרית נפצעו שמונה חיילים באורח קשה וכחמישים באורח קל עד בינוני.

תגיות:חיזבאללהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה