חדשות בארץ

חוסל בעזה: ראש המערך האווירי של חמאס

המחבל סאמר אבו-דקה, ראש המערך האווירי בחמאס, החליף את ראש המערך הקודם שחוסל לפני שנה. היה בין האחראים למתווי חדירת מצנחי הרחיפה וכלי הטיס הבלתי מאוישים במהלך הטבח בעוטף

רחפן של חמאס, ארכיון (צילום: לפי סעיף 27א')רחפן של חמאס, ארכיון (צילום: לפי סעיף 27א')
אא

צה"ל והשב"כ הודיעו הערב (שני) כי אומת המידע לפיו חוסל ראש המערך האווירי של חמאס. המחבל, סאמר אבו-דקה, חוסל בתקיפה של מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונה של אמ"ן, שב"כ וחיל האוויר, במהלך החודש שעבר.

אבו דקה החליף לפני שנה את עיסאם אבו רכבה, אז מפקד המערך האווירי בחמאס, שחוסל על ידי צה"ל. אבו רכבה היה אחראי על ניהול מערכי הכטב"מים, הרחפנים, הגילוי האווירי, מצנחי הרחיפה, וההגנה האווירית של חמאס, ובנוסף הוא לקח חלק בתכנון מעשי הטבח ביישובי עוטף עזה.

על פי צה"ל, אבו-דקה היה אחראי על מתווי טרור רבים במרחב האווירי, בהם שיגורי רחפנים וכטב"מים לעבר שטח מדינת ישראל וכוחות צה"ל, והיווה גורם ידע מרכזי במערך האווירי של חמאס ולקח חלק מרכזי בהקמתו. הוא פקיד על חלק מהרחפנים שחדרו לעוטף במהלך הטבח ביישובים ובמסיבה ליד רעים.

בעבר, שימש כראש מערך כלי הטיס הבלתי מאוישים של חמאס, עד מבצע "שומר החומות" במאי 2021. בנוסף, היה אמון על תהליכי ייצור אמצעי לחימה במטה הייצור של חמאס, ולקח חלק מרכזי בפיתוח פרוייקטים ותשתיות, כחלק מהתעצמות המערך האווירי של חמאס ברצועת עזה.

 מתנות בעולם הילדים בלי הגרלה לכל מנוי שנתי: מארז ספרי אפרת ברזל + חודשיים חינם:) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:חמאסמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה