בריאות ותזונה

ראו הוזהרתם: תזרקו מיד את האבטיח אם יש לו את הסימן הבא

אבטיח נחשב לפרי פופולארי מאוד, בעיקר בימי הקיץ, אבל בדיוק בתקופה הזאת – מתחילה תופעה שעלולה להדאיג אתכם. מה לעשות ומה לא לעשות כשאתם מגלים את הסימן הזה באבטיח?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אבטיח נחשב לאחד הפירות האהובים ביותר של עונת הקיץ, אך ישנם מקרים שבהם הוא עלול להיות מסוכן למאכל. סטרלינג פורנייה, יוצר תוכן מוכר בטיקטוק עם 6.4 מיליון עוקבים, הפך לאחרונה למוקד תשומת הלב לאחר שפרסם סרטון שזכה ל-8.2 מיליון צפיות, שבו הוא מזהיר מפני אכילת אבטיחים שעלולים לייצר לכם בעיה.

פורנייה הסביר בסדרת סרטונים שפרסם כי אם האבטיח מייצר קצף, או נוזלים יוצאים ממנו בזמן החיתוך, יש לזרוק אותו מיד. הוא ציין כי תופעות אלו מעידות על תהליך ריקבון, המוביל לגדילת חיידקים מסוכנים שיכולים לגרום להרעלת מזון. "זה לא מראה נדיר", הוא אמר, והדגיש את הסיכון המוגבר לתופעה בעיקר בתקופה הזאת, כלומר סוף עונת הקיץ, כאשר הפרי הפגום עשוי להיות נפוץ יותר.

במהלך הסרטון, הוא ציין כי הקצף יכול להיראות באופן בולט יותר מכפי שהוא הציג, ולעיתים אף להופיע במראה לבן. הסיבה להיווצרות הקצף היא שהאבטיח היה חשוף לחום במשך זמן ממושך, דבר שמוביל ליצירת גזים ולחץ פנימי עד לשחרור הקצף.

מומחים בתחום המזון אישרו את דבריו, והסבירו כי תהליך התסיסה מייצר גזים שיכולים לגרום לאבטיח להתפוצץ. גם חיתוך של אבטיח בתהליך זה עלול להיות מסוכן לבריאות.

נוסף על כך, מומחים מבהירים כי החיידקים יכולים לחדור לאבטיח כבר בזמן הגידול, והקצף שמופיע הוא סימן לתסיסה המתרחשת בתוכו. חיידקים ווירוסים מזיקים עשויים להתפתח במזונות בתהליך תסיסה לא בטוח.

במילים אחרות, אם אתם נתקלים באבטיח מקציף, הקפידו לזרוק אותו ולשמור על בריאותכם.

תגיות:אבטיחבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה