לומדים מוסר

הרמב"ם חושף: מהי העבודה הגדולה ביותר שאסור לכם לפספס?

למה שמחה במצוות היא המפתח האמיתי לכבוד רוחני? הרמב"ם חושף את התשובה המפתיעה

אא

הציטוט היומי

"השמחה שישמח אדם בעשיית המצווה ובאהבת האל שציווה בהן, עבודה גדולה היא, וכל המונע עצמו משמחה זו ראוי להיפרע ממנו שנאמר: 'תחת אשר לא עבדת את ה' אלוקיך בשמחה ובטוב לבב', וכל המגיס דעתו וחולק כבוד לעצמו ומתכבד בעיניו במקומות אלו חוטא ושוטה, ועל זה הזהיר שלמה ואמר 'אל תתהדר לפני מלך'. וכל המשפיל עצמו ומקל גופו במקומות אלו הוא הגדול המכובד העובד מאהבה, וכן דוד מלך ישראל אמר (שמואל ב', ו'): 'ונקלותי עוד מזאת והייתי שפל בעיני'. ואין הגדולה והכבוד אלא לשמוח לפני ה' שנאמר (שם): 'והמלך דוד מפזז ומכרכר לפני ה'…".

מקור: רמב"ם, הלכות שופר וסוכה ולולב פרק ח הלכה טו.

 

משמעות הציטוט

הרמב"ם מבאר עד כמה חשוב לשמוח בעשיית המצוות ובעבודת ה', ומגדיר את השמחה כ"עבודה רבה היא". את הדברים כותב הרמב"ם בספר ההלכות שלו, לאחר שפירט את המחויבות המיוחדת של המצווה בחג הסוכות. הרמב"ם מדגיש, שאדם ששומר על מעמדו וכבודו ובשבילו זה פחות-ערך לרקוד ולשמוח במעשה המצווה, טועה טעות חמורה.

 

כמה מילים על המחבר

רבי משה בן מימון (1138-1204) חי לפני למעלה מ-800 שנה, היה מגדולי הפוסקים בכל הדורות, אחד האישים החשובים והנערצים ביותר ביהדות. אמרה מפורסמת עליו היא "ממשה עד משה לא קם כמשה". היה ממעמידי עיקרי הדת והאמונה והוכתר בכינוי "הנשר הגדול". הרמב"ם חיבר עשרות ספרים, ביניהם: משנה תורה, מורה נבוכים, פירוש המשנה, ספר המצוות ועוד.

תגיות:שימחהרמב"ם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה