בריאות ותזונה

אחת ולתמיד: איזו ארוחה היא הכי חשובה ביום?

כבר שנים שמספרים לנו שארוחת הבוקר היא הכי חשובה ביום. זה נכון, אבל בתנאים מסוימים. אילו מחקרים מאשרים זאת, ומה מטיל ספק בקביעה הזאת?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שאלת חשיבותה של ארוחת הבוקר מעוררת עניין רב, כאשר במשך שנים רבות היא זכתה לתואר "הארוחה החשובה ביותר ביום". עם זאת, מחקרים עדכניים מציעים נקודת מבט מורכבת יותר, המצביעה על כך שחשיבות הארוחה עשויה להיות תלויה בהרגלי האכילה האישיים ובאורח החיים של כל אדם.

ארוחת הבוקר נתפסת כחשובה במיוחד משום שהיא שוברת את הצום הלילי ומספקת לגוף את האנרגיה הדרושה לתחילת היום. מחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת American Journal of Clinical Nutrition מצא שאכילת ארוחת בוקר מאוזנת עשויה לשפר ביצועים קוגניטיביים, ריכוז וזיכרון, במיוחד בקרב ילדים ובני נוער. כמו כן, מחקר שנערך על ידי צוות חוקרים באוניברסיטת אוקספורד, שפורסם בשנה האחרונה, הראה כי אנשים שאוכלים ארוחת בוקר עשירה בחלבון סובלים פחות מתחושות רעב ומדווחים על שמירה טובה יותר על רמות הסוכר בדם לאורך היום.

עם זאת, מחקרים חדשים נוספים מצביעים על כך שחשיבות ארוחת הבוקר משתנה מאדם לאדם. לדוגמה, מחקר שנערך באוניברסיטת באת' באנגליה, שפורסם ב-2022, מצא שדילוג על ארוחת הבוקר עשוי להשפיע באופן שונה על אנשים בהתאם לאורח החיים וההרגלים התזונתיים שלהם. החוקרים גילו שאצל אנשים פעילים, אכילת ארוחת בוקר עשויה לשפר את הביצועים הגופניים ולעזור לשרוף יותר קלוריות במהלך היום. עם זאת, אצל אנשים פחות פעילים, השפעת הדילוג על ארוחת הבוקר הייתה משמעותית פחות מבחינת שמירה על משקל או חילוף החומרים. המחקר גם הדגיש כי אכילת ארוחת בוקר עשירה בפחמימות ובחלבונים תורמת לשמירה על רמות הסוכר בדם ומפחיתה תחושות רעב בהמשך היום, מה שעשוי למנוע אכילה מופרזת בארוחות הבאות.

לסיכום, אמנם ישנם יתרונות מובהקים לאכילת ארוחת בוקר מאוזנת, אך אין מדובר בכלל ברזל. החשיבות תלויה בהרגלי האכילה הכלליים ובתזונה מאוזנת לאורך כל היום.

תגיות:ארוחת בוקרבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה