הום סטיילינג

הסוכה הופכת לבית: 6 דרכים מפתיעות להפוך את הסוכה לנעימה ומעוצבת כמו שחלמתם

בניתם סוכה? תליתם קישוטים? עכשיו הגיע הזמן להפוך אותה לבית. ההלכה מדגישה שעלינו לדור בסוכה כפשוטו - כאילו הייתה הבית שלנו. איך נוכל להפוך את הסוכה למקום מזמין ונוח לשהות בכל ימי החג? מה עושים כשהסוכה קטנה במיוחד, ואיך ניצור אווירה ביתית ומעוצבת תוך שמירה על ההלכה? מדריך מפורט

אא

"מצווה שידור אדם בסוכה בשבעת ימי החג כדרך שהוא דר בביתו, שנאמר (ויקרא כג, מב): "בַּסֻּכֹּת תֵּשְׁבוּ שִׁבְעַת יָמִים", ואמרו חכמים (סוכה כח, ע"ב): "תֵּשְׁבוּ – כעין תדורו". כלומר, כדרך שאדם רגיל לדור כל השנה בביתו, כך הוא צריך לדור בסוכה עם מיטתו ומצעיו וכלי תשמישו (שו"ע תרל"ט, א'-ב').

כאמור, הסוכה היא אמנם מבנה זמני, אך אנחנו מצווים לגור בה במשך שבעת ימי החג, על כל המשתמע מכך. כיצד נוכל להפוך את הסוכה לבית אמיתי, שגם ממלא את הדרישות ההלכתיות, וגם נראה ומרגיש כמו בית נוח ומעוצב?

  1. הכנסת חפצים ביתיים לסוכה

על פי ההלכה, הסוכה צריכה להיות המקום המרכזי שבו מתנהלים חיי היומיום במהלך החג. כך, לדוגמה, ה"שולחן ערוך" מציין שאדם צריך להכניס לסוכה את חפציו הבסיסיים – שולחן, כיסאות, מיטה, וכמובן את ספרי הקודש.  במציאות של סוכת מרפסת קטנה, לא תמיד אפשר "להעביר את כל הבית" לסוכה, אך מובן שכדאי לנסות וליצור אווירה ביתית. איך עושים זאת בפועל?

יש לכם סוכה גדולה ומרווחת? זכיתם. הכניסו ריהוט נוח – שולחן אוכל, כורסאות ואפילו שידה קטנה לספרי הקודש. אפשר להכניס לסוכה שטיחים יפים, או דשא סינטטי כדי ליצור אווירה נעימה. מי שברשותו סוכה גדולה ונוחה יכול להקצות אזור אכילה ואזור שינה, וליהנות מסוכה מסודרת ויפה במשך כל שעות היום.

יש  לכם סוכה קטנטנה (כמו סוכת מרפסת למשל)? ברוך השם! ככל הנראה השולחן הוא הפריט המרכזי אצלכם בסוכה, מפאת חוסר המקום. המזרונים לשינה עומדים בצד מחכים ללילה, ולכן אין באפשרותכם ליצור אזור שינה. דאגו לכך שהשולחן יהיה תמיד נקי ומסודר, מכוסה במפה לבנה חגיגית. הניחו על השולחן ספרי קודש, כד עם פרחים טריים וכלים יפים. השקיעו בעיצוב השולחן ככל האפשר, וצרו בעזרתו פינה ביתית וחמימה.

  1. תאורה יפה ונעימה

כל סוכה צריכה תאורה טובה, ורבים מציבים במרכז הסוכה מנורת פלורסנט ענקית שתאיר היטב על כל חלקי הסוכה. יחד עם זאת, גם בסוכה קטנטנה וגם בסוכה גדולה ומרווחת, כדאי להוסיף תאורה חמה ורכה שתשדר אווירה ביתית ונעימה. כיום ישנן שרשראות פנסי לד קטנים שיכולות להשתלב נהדר על דפנות הסוכה. בנוסף, ניתן לרכוש בכמה עשרות שקלים גרילנדת נורות המאירות באור חם (צהוב), ולתלות אותה במרכז הסוכה בנוסף לפלורסנט הגדול. אפשר להשתמש בתאורה החמה במקביל לתאורת הפלורסנט הקרה, או לבחור ולהאיר פעם בזו ופעם בזו ליצירת אווירה שונה בכל פעם.

  1. עיטור וקישוט

מעבר לשימוש בקישוטים המרהיבים שהילדים מביאים מהגן או בית הספר, ניתן להוסיף צמחים מיובשים תלויים, פירות ארץ ישראל, מוביילים מעץ טבעי וכמובן פרחים טריים. כד עם זר פרחים יפה במרכז השולחן מעניק מיד אווירה ביתית ונעימה לסוכה.

  1. הכנסת ספרי קודש

ספרי הקודש צריכים, כמובן, לקבל מקום של כבוד בסוכה. גם אם הסוכה קטנה – כדאי מאוד להוסיף שולחן צדדי שבו יונחו ספרי קודש, כמו סידורים, חומשים וספרי לימוד. הכניסו את ספרי הקודש לסוכה ובקשו על הרוחניות והקדושה של בני הבית בכל השנה.

  1. אזור שינה

בסוכה גדולה, פינת השינה לא מהווה בעיה. אפשר להכין בקלות פינת שינה ייעודית, עם מיטות מתקפלות ומזרונים, וכמובן לדאוג לכך שפינה זו תהיה מסודרת כל הזמן. בסוכה קטנה המצב כבר מורכב יותר. קמים בבוקר והסוכה כולה בלגן שלך מזרונים ושמיכות. השתדלו מאוד לקפל מיד את המזרונים, השמיכות והכריות, והניחו בפינה כלשהי בתוך הבית או בצד, על מנת שהסוכה תוכל לקבל בחזרה את האופי הביתי והמעוצב שבו אתם מעוניינים.

  1. שמירה על ניקיון

שמירה על סדר וניקיון בסוכה היא דבר חשוב לא רק מבחינת אסתטית, אלא גם הלכתית. הקפידו שהשולחן יהיה תמיד מסודר, מכוסה מפה יפה, פרחים וספרי קודש. גרמו לכך שהסוכה תישאר נעימה ומזמינה לאורך כל ימי החג. הקפידו להוציא כלים שאינם בשימוש, ניירות שנפלו על הרצפה והעבירו מטאטא (או שואב אבק, אם מדובר בשטיח או דשא סינתטי) מדי יום. כך תגרמו לסוכה להפוך לבית נעים ומזמין בכל ימי החג.

הפיכת הסוכה לבית אמיתי היא שילוב של שמירה על ההלכה יחד עם עיצוב נעים. בעזרת הכנסת ריהוט מתאים, תאורה רכה, קישוטים יפים וכמובן שמירה על סדר וניקיון  - נוכל להפוך את הסוכה לבית אמיתי שנעים וכיף לשהות בו כל ימי החג.

יש לכם טיפ משלכם? כתבו אותו בתגובות.

תגיות:סוכהסוכותחג הסוכות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה