חדשות ומשמעותן

פחד בארה"ב: ה-7 באוקטובר הפך לשבוע עם הכי הרבה תקריות אנטישמיות

מחקר מיוחד חושף כי בשבוע האחרון נרשם מספר התקריות האנטישמיות הגבוה ביותר ברחבי העולם. ומה הפך דווקא את ארה"ב ליעד לתקריות אנטישמיות?

אא

שנה לאחר האירועים הטראגיים בשמחת תורה, נחשפים נתונים מדאיגים המעידים על זינוק משמעותי במספר התקריות האנטישמיות ברחבי הגלובוס.

מחקר מקיף שנערך על ידי "המרכז לחקר האנטישמיות" חשף כי בשבוע זה בו חל ה-7 באוקטובר ובצל אירועי הזיכרון בארץ ובעולם, נרשם מספר התקריות האנטישמיות הגבוה ביותר ברחבי העולם ב-5 השנים האחרונות. בשבוע זה נרשמו 324 תקריות אנטישמיות מדווחות ברחבי העולם, נתון המהווה עלייה של כ-93% לעומת השיא הקודם, 168 תקריות, שנרשם ביוני 2024.

המדינה בה נרשם מספר התקריות הגבוה ביותר השבוע הייתה ארה"ב, במסגרתה אירעו 168 מתוך 324 תקריות, כלומר – כ-52% מהתקריות האנטישמיות שנרשמו בעולם התרחשו בארה"ב.

הסקר חושף תמונה מדאיגה לא פחות של פחד וחוסר ביטחון בקרב יהודי ארצות הברית. כ-3.5 מיליון יהודים דיווחו כי חוו גילויי אנטישמיות בשנה האחרונה, והם חשים כי ביטחונם האישי נפגע. התוצאה היא שינוי משמעותי בהתנהגות: רבים נמנעים מללבוש סמלים יהודיים, להשתתף באירועים קהילתיים, ולהציג את זהותם היהודית במקום העבודה.

בסקר מתייחסים גם לרשתות החברתיות כזירה להפצת שנאה. מסתבר כי פלטפורמות כמו פייסבוק ואינסטגרם משמשות ככלי להפצת שנאה ואנטישמיות. הסקר מצא כי רוב הנשאלים נחשפו לתוכן אנטישמי ברשתות החברתיות, מה שמגביר את תחושת האיום והבדידות בקרב הקהילה היהודית.

גם בתי כנסת, עסקים יהודיים ואפילו מוסדות חינוך הפכו למטרות להתקפות, איומים ומעשי ונדליזם. הקהילה היהודית חווה תחושה גוברת של חוסר ביטחון, גם במקומות שנועדו לספק לה הגנה ותחושת שייכות.

סשה רויטמן-דרטווה, מנכ"ל "התנועה למאבק באנטישמיות", ציין כי "מדובר בשיא חדש ומדאיג בכל הנוגע לרמת האנטישמיות בעולם בכלל, ובארה"ב בפרט, בה נמצאת הקהילה היהודית הגדולה בעולם. הנתונים הללו מזכירים תקופות אפלות, חשוכות וקשות. זו חייבת להוות 'קריאת השכמה' לרשויות. אנו מצפים משלטונות החוק ברחבי העולם להגן על היהודים החיים בקרבם, ולהתנהל ביד קשה מול כל מי שמבצע, מצדיק או מגבה מעשי אנטישמיות, טרור ואלימות כלפי יהודים. רק כך נוכל להפחית את הסחף השלילי שמתדרדר לשנאת יהודים".

קבלו את כל ספרי אפרת ברזל במתנה. הצטרפו כמנויים שנתיים בעולם הילדים, ומארז הספרים יישלח אליכם הביתה במתנה וללא הגרלה + חודשיים חינם :) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:ארצות הבריתאנטישמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה