דמויות ביהדות

7 עובדות על האדמו"ר מסלונים רבי שלום נח ברזובסקי, ועל ספרו הנפלא "נתיבות שלום"

האדמו"ר מסלונים, רבי שלום נח ברזובסקי, השאיר מורשת עמוקה בסדרת ספריו "נתיבות שלום", שמשפיעה עד היום. בואו להכיר מקרוב

אא

1. רבי שלום נח ברזובסקי (י"ד באב תרע"א, 8 באוגוסט 1911 - ז' באב תש"ס, 8 באוגוסט 2000) היה אדמו"ר בדור השביעי של חסידות סלונים, ומחבר סדרת הספרים נתיבות שלום.

2. האדמו"ר מסלונים נולד בשנת תרע"א בבלארוס. בשנת תרצ"ה עלה לארץ במצוותו של רבו האדמו"ר הקודם מסלונים, רבי אריה ויינברג, בעל "בית אברהם", והתיישב בטבריה.

3. חיבה עצומה רחש האדמו"ר לארץ ישראל, ממנה לא יצא מאז עלייתו ולו פעם אחת. כאשר חלה בשחפת המליצו לו הרופאים להתרפא בשוויץ, אך הוא סירב בתוקף וטען שאיננו מסוגל להיפרד מארץ חמדה.

4. לאחר מלחמת ששת הימים, נשא האדמו"ר דברים נרגשים אודות גודל השעה: "אשרינו מה טוב חלקנו בשעה הגדולה הזאת, ששוב האיר לנו הקב"ה בהארת פנים וגילויים שלא זכה שום דור, והוחזר לנו מקום מקדשנו, מקום שלא זזה השכינה משם. האושר והתענוג הכי גדול שיהודי מרגיש בעולמו הוא בשעה שמרגיש בקרבת אלוקותו יתברך. והמקום המסוגל ביותר לזה הוא הכותל המערבי... ואילו פינו מלא שירה כים אין אנחנו מספיקין וכו'. מאת ה' הייתה זאת היא נפלאת בעינינו".

5. נתיבות שלום היא סדרת ספרים שכתב האדמו"ר. חמישה כרכים מתוך הסדרה כוללים פרשנות חסידית על חמישה חומשי תורה, כרך אחד על יסודות היהדות באור החסידות וכרך אחד על שבת חגים ומועדים.

6. הספרים על התורה נערכו על פי דברי תורתו בטיש כאדמו"ר, ושני הכרכים על עבודת ה' ומועדים מבוססים על סיכומי תלמידים משיחותיו כראש ישיבה בשנים תש"ב-תשמ"ב

7. בספריו מרבה האדמו"ר לדבר על אמונה ושבת. הסדרה התקבלה בחוגים שונים וזכה לפופולריות, בין היתר בשל הכתיבה הייחודית שבו הוא מאופיין, בבהירות, בעברית רהוטה ובשפה פשטנית, המובנת גם להמון העם.

מיד לאחר חג הסוכות תיפתח כאן באתר הידברות סדרה חדשה, כאשר בכל שבוע נביא את הפירוש הקצר, הבהיר והעמוק של האדמו"ר מסלונים, ה"נתיבות שלום", לפרשת השבוע. הפירושים המיוחדים הללו מעניקים לנו תובנות חדשות על התורה, מחברים את הלימוד לעולמנו העכשווי, ונותנים הצצה לנשמתו הגדולה של אחד מגדולי הדור הקודם.

הסדרה החדשה נועדה להעניק לכל אחד מאיתנו אפשרות להתחבר מחדש לפרשת השבוע, דרך עיניו והבנתו המיוחדת של ה"נתיבות שלום". הפירושים הקצרים והקולעים ישרתו את כולנו במרוץ השבועי, כשהם מציעים רגעים של עומק וחשיבה. מזמינים אתכם להצטרף בכל שבוע, ללמוד יחד ולהתחבר לתורה שלנו, בפשטות ובהירות – ובאותה הזדמנות לגלות את המסרים הנצחיים שהיא טומנת בתוכה.

 מתנות בעולם הילדים בלי הגרלה לכל מנוי שנתי: מארז ספרי אפרת ברזל + חודשיים חינם:) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:רבי שלום נח ברזובסקינתיבות שלום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה