חדשות בארץ

דיירת בניין שנפגע בקריות: "איך שסגרנו את דלת המקלט הפיצוץ הרעיד את הבניין"

דיירי מבנה בקרית ביאליק ניצלו מפגיעת הרקטה שפגעה בבתיהם, מאחר והספיקו לרדת למקלט. חיל האוויר חיסל בלבנון את המחבל ח'צ'ר אלעבד בהג'ה, אחראי גזרת צפון הליטני ביחידה האווירית של חיזבאללה

הבניין שנפגע בקריות (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)הבניין שנפגע בקריות (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
אא

דובר צה"ל הודיע היום (שלישי) כי חוסל אחראי גזרת צפון הליטני ביחידה האווירית של חיזבאללה, שאמון על שיגור כלי טיס בלתי מאוישים לישראל. החיסול בוצע על ידי מטוסי קרב שתקפו במרחב נבטיה.

המחבל, ח'צ'ר אלעבד בהג'ה, היה אחראי על הוצאה לפועל של מתווי כלי טיס בלתי מאוישים, כלי איסוף ונפץ, כנגד העורף הישראלי וכוחות צה"ל.

חיזבאללה שיגר אחר הצהריים כ-30 רקטות לעבר חיפה והקריות. דווח על פגיעה ישירה במבנה בקריית ביאליק. בנס לא היו נפגעים לאחר שדיירי הבניין שנפגע שהו במקלט. חובש בכיר במד"א, איתי מזור, סיפר: "כשהגענו לרחוב, ראינו את הנפילה. חלק מחלונות הבניינים שסמוכים מנופצים והיה הרס בחצר. נכנסו לבניין וביצענו סריקות. הדיירים שמרו על הנחיות פיקוד העורף ומיד עם הישמע האזעקה הם נכנסו למרחב המוגן של השכונה והמתינו בו 10 דקות. המשמעת של האזרחים הצילה חיים, האירוע יכול היה להסתיים בפציעות קשות".

חובשת רפואת חירום במד"א, גלית שמואלי-פשה, שביתה נפגע מרסיסים סיפרה: "בכל פעם שאנחנו שומעים את האזעקה אנחנו מיד הולכים למקלט בבניין. גם הפעם יצאתי מהדירה שלי בקומת הקרקע וירדתי במהירות, יחד עם שאר הדיירים למקלט. שניות אחרי שסגרנו את דלת המקלט שמענו רעש חזק של נפילה והרגשנו את הרעד. כמה ילדים שהיו במקלט לקו בחרדה והרגעתי אותם. אחרי שיצאתי מהמקלט עליתי לדירה וראיתי את הנזק, אין ספק שאם לא הייתי מקשיבה להנחיות ולא נכנסת למקלט האירוע יכול היה להסתיים אחרת לגמרי".

בתוך כך, דובר צה"ל עדכן כי כוחות חטיבת "ההרים" (810) בפיקוד אוגדה 210, ביצעו פשיטות ממוקדות ממרחב הר דב, בשטחים סבוכים במרחב דרום לבנון. מטרת הפעולות היא פגיעה בתשתיות הטרור של חיזבאללה ומניעת התבססותו במרחב.

עד כה, החטיבה ביצעה מספר פשיטות ממוקדות במתחמי 'כוח רדואן', ששימשו את המחבלים להוצאת פעילויות טרור. כוחות יחידת האלפיניסטים, גדוד 9204 וגדוד 8130 של החטיבה איתרו והשמידו אמצעי לחימה, אמצעי תצפית ותשתיות צבאיות של ארגון הטרור.

באחד ממתחמי הטרור שממנו ברחו מחבלי חיזבאללה, אותר פאנל סולארי אשר סיפק למחבלים במתחם חשמל ואפשרות לזמן שהייה ממושך, במתחם אותרו אמצעים טכנולוגים, אמצעי לחימה ועוד. המתחם הושמד.

תגיות:לבנוןמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה