חדשות בעולם

דאגה במטה האריס: השדולה הערבית קראה שלא להצביע לה

השדולה הערבית הגדולה ביותר בארה"ב קראה שלא להצביע בבחירות הקרובות לנשיאות. הנימוק: "שני המועמדים, דונלד טראמפ וקמלה האריס, תומכי ישראל". האריס היא הנפגעת העיקרית

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

השדולה הערבית הגדולה ביותר בארה"ב קראה היום (שלישי) לאזרחים האמריקניים ממוצא ערבי שלא להצביע למועמדים לנשיאות, דונלד טראמפ וקמלה האריס. הנימוק: שניהם "תומכים בישראל".

השדולה הפוליטית הערבית-אמריקנית מייצגת רוב לא מבוטל של הציבור ממוצא ערבי, שמרביתם, לפחות על פי סקרי העבר, נחשבים למצביעים עבור המפלגה הדמוקרטית. בהודעתה מסרה השדולה: "שני המועמדים לנשיאות תמכו בג'נוסייד בעזה ובמלחמה בלבנון. אנחנו פשוט לא יכולים להעניק את הקולות שלנו להאריס או לטראמפ, שתומכים באופן עיוור בממשלה הפושעת של ישראל".

על פי התקשורת בארה"ב האריס היא הנפגעת העיקרית, שכן היא זקוקה במידה רבה לתמיכתם. כמו כן דווח כי זו הפעם הראשונה מאז הקמת השדולה בשנת 1998 שהיא נמנעת מלהצהיר על תמיכה במועמד לנשיאות.

בבחירות בשנת 2020 נתנו הערבים והמוסלמים בארה"ב ברוב גדול את קולם למועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן. נראה כי הצהרתה האחרונה של האריס, לפני כשבוע וחצי, לפיה "תמיכתה בישראל בלתי-ניתנת לערעור וכך גם מחויבותה לביטחונה", הובילה להצהרת השדולה.

הסקרים בארה"ב שפורסמו אמש מראים פער של כארבעה אחוזים לטובת טראמפ בשקלול סך המצביעים. עם זאת, מבחינת מספר האלקטורים שכל מועמד עשוי לזכות בהם, האריס מובילה בפער גדול. בארה"ב כידוע קובע מספר האלקטורים ולא סך המצביעים.

תגיות:דונלד טראמפבחירות בארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה