חדשות בארץ

הצעת חוק לגירוש משפחות מחבלים: “כלי הרתעתי מהמעלה הראשונה”

החלו הדיונים בוועדת הכנסת לביטחון לאומי בסוגיית גירוש משפחות של מחבלים מקרב ערביי ישראל. ח"כ לימור סון הר-מלך: "כשמחבל יבין שהמשמעות של המעשה שלו היא שמשפחתו תשלם את המחיר, זהו מסר שהוא לא יוכל לשאת"

זירת הפיגוע בבאר שבע, ארכיון (צילום: Dudu Greenspan/Flash90)זירת הפיגוע בבאר שבע, ארכיון (צילום: Dudu Greenspan/Flash90)
אא

הכנסת דנה היום (שלישי) בהצעת חוק שמוביל ח"כ אלמוג כהן (עוצמה יהודית) ויו”ר הקואליציה ח”כ אופיר כץ, שמטרתה לאפשר גירוש משפחות מחבלים, מקרב ערביי ישראל.

במהלך הדיון, בוועדתה משנה לביטחון לאומי, ח”כ לימור סון הר-מלך הביעה את תמיכתה בחוק, והתייחסה לחשיבותו כמרכיב במאבק בטרור ובחיזוק הביטחון הלאומי. לדבריה, "החוק הזה הוא כלי הרתעתי מהמעלה הראשונה. כשמחבל יבין שהמשמעות של המעשה שלו היא שמשפחתו תשלם את המחיר, זהו מסר שהוא לא יוכל לשאת".

סון הר-מלך הדגישה כי החוק לגירוש משפחות מחבלים הוא חלק מסל כלים שלם שדרוש כדי להתמודד עם הטרור. "אם היינו מחוקקים את החוק הזה מוקדם יותר, ייתכן והיינו יכולים למנוע סבל עצום ממשפחות נפגעי הטרור".

כזכור, לאחר הפיגועים בבאר שבע ובחדרה, שבוצעו על ידי ערבים ישראליים, ראש הממשלה בנימין נתניהו ציין כי הממשלה תדון בהריסת בתי מחבלים ערבים ישראליים. בסוגיית גירוש המשפחות הוסיף נתניהו כי הוא מבקש חוות דעת משפטית וגם של מערכת הביטחון.

השב"כ הביע הסתייגות מההצעה בטענה שזה עשוי ליצור "מצב מורכב". החשש בין היתר הוא שהנושא יעלה לבג"ץ, במקרה ויהודי ייבצע פיגוע בערבים. השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מיוזמי המהלך, ציין כי "בג"ץ קבע שיש הבדל. השופטים קבעו שאצל יהודים זו לא תופעה". שר הביטחון יואב גלנט ציין בדיון כי הנחה לברר את הנושא, וכי שב"כ וצה"ל אכן יבחנו אותו.

 

תגיות:טרורהכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה