חדשות בארץ

מערכת ההגנה האווירית האמריקנית הגיעה לישראל; גלנט: "התקיפה באיראן תהיה כואבת"

הפנטגון בארה"ב אישר כי הגיעו לישראל חלקים ניכרים ממערכת ההגנה האווירית, שממשל ביידן הורה להציב בישראל. יואב גלנט התייחס לתקיפה העתידית באיראן: "אין לנו כוונה להשלים עם פגיעה בריבונות וניסיון לפגוע באזרחים"

מערכת THAAD (צילום: צבא ארה"ב)מערכת THAAD (צילום: צבא ארה"ב)
אא

הפנטגון בארה"ב עדכן הערב (שלישי) כי אתמול הגיעו לישראל צוותים של אנשי צבא ארה"ב, ורכיבים ראשוניים הנחוצים להפעלת סוללות THAAD, מערכת ההגנה האווירית האמריקנית נגד טילים בליסטיים.

בהודעת הפנטגון נמסר: "במהלך הימים הקרובים ימשיכו להגיע לישראל אנשי צבא נוספים ורכיבים נוספים. הסוללה תהיה מסוגלת לפעול באופן מלא בעתיד הקרוב, אך מטעמי אבטחה תפעולית לא נדון בלוחות זמנים".

כזכור, בתחילת השבוע הודיע ממשל ביידן כי אישר הצבת מערכת הגנה מתקדמת בישראל, כדי לסייע במידת הצורך ביירוט טילים בליסטיים מאיראן, או ממקומות נוספים.

שר הביטחון יואב גלנט התייחס היום לתקיפה אפשרית באיראן. במהלך דיון בוועדת המל"ח (משק לשעת חירום), שדנה בהיערכות לאפשרות של התרחבות המערכה האזורית, אמר גלנט: "אין לנו כוונה להשלים עם פגיעה בריבונות וניסיון לפגוע באזרחים מבלי להגיב. התגובה תהיה מדויקת, כואבת ומפתיעה כלפי איראן. המשמעות יכולה להשליך גם על מקומות אחרים. אין לנו עניין לפתוח חזיתות נוספות ומערכות נוספות".

גלנט הוסיף: "אני עוסק בהכנה של מערכת הביטחון ביחד עם הרמטכ"ל, הדברים מגיעים אל ראש הממשלה ולקבינט, ובסך הכל אנחנו רואים את הדברים עין בעין – ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל. גם בהקשר לצורך בתגובה וגם למהות של התגובה".

בסוגיית הפעולה בלבנון הוסיף שר הביטחון: "אנחנו עומדים במציאות שבה נוצרים התנאים להחזרת תושבי הצפון. זה ייקח עוד זמן, אבל התהליך מתגלגל". לדבריו, "לפני שנה היינו בנקודה מאוד נמוכה, היום אנחנו במצב שבו חתכנו במידה כמעט מוחלטת את יכולתו של החמאס לפעול כארגון והמצב בחיזבאללה הולך ונהיה דומה במובנים רבים. הסיבה העיקרית שהאיראנים פעלו נגדנו זו הסיבה הזו מפני שקצצנו את שתי הזרועות האלה באופן מאוד משמעותי".

"אלה נכסים שאיראן בנתה לאורך עשרות שנים עם השקעה של מיליארדים, והתוצאות הן שהיא עומדת בפני שוקת שבורה בעניין הזה ולכן, היא הפעילה את הכוח משטחה".

תגיות:איראןיואב גלנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה