חדשות בארץ

תמורת 100 אלף דולרים: ישראלי גויס על ידי האיראנים כדי להתנקש בחיי מדען

כתב אישום הוגש נגד תושב תל אביב, שהסכים להצעה של האיראנים לבצע חיסול בישראל. מדובר בכתב אישום שני שהוגש השבוע, כנגד ישראלים ששיתפו פעולה עם איראן

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

פרקליטות המדינה הגישה היום (רביעי), לבית המשפט המחוזי מרכז, כתב אישום נגד ולדימיר ורחובסקי, בן 35 מתל אביב, המייחס לו עבירות של מגע עם סוכן חוץ, נשיאת והובלת נשק וקשירת קשר למעשה טרור. הנאשם גויס על ידי המודיעין האיראני, הונחה לרסס כתובות גרפיטי נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו וכן להתנקש בחייו של מדען ישראלי.

על פי כתב האישום, הנאשם ניהל קשרים עם סוכן חוץ דרך אפליקציית הטלגרם, ובמהלך החודשים אוגוסט וספטמבר 2024, ביצע מספר משימות בעבור הסוכן. בין הפעולות שביצע: ריסוס כתובות גרפיטי בתל אביב נגד ראש הממשלה, הטמנת מיכלי פלסטיק עם מכשירי מעקב סמוך לבית העלמין סגולה בפתח תקווה, ושליחת סרטונים מהפגנות בתל אביב בניסיון ליצור קשר עם מפגין נוסף.

בנוסף, הנאשם קיבל הוראה לאסוף אקדח שמיועד לשמש לרצח המדען הישראלי. הסוכן הזר הבטיח לו סכום של 100 אלף דולרים, והציע לסייע בהברחתו לרוסיה לאחר ביצוע הרצח. הנאשם התבקש להגיע למיקום מוסכם, שם אסף אקדח ומחסנית תואמת כדי להוציא לפועל את התוכנית. בעבור כל פעולותיו, הנאשם קיבל תשלום במטבעות דיגיטליים.

בבקשה למעצר עד תום ההליכים צוין כי "הנאשם ביצע עבירות ביטחוניות בזמן שמדינת ישראל מנהלת מלחמה מהקשות שידעה, בחזיתות רבות, וביניהן איראן. הנאשם היה מודע להיותו של הסוכן גורם עוין למדינת ישראל, ואף על פי כן המשיך ושיתף עימו פעולה. מעשיו של הנאשם הופסקו הודות לפעולות כוחות הביטחון אשר עצרו אותו טרם השלמת התוכנית לרצוח את המדען".

ורחובסקי נעצר בעקבות חקירה שבוצעה על ידי השב"כ בשיתוף יחידת היאחב"ל "להב 433" של משטרת ישראל.  בחקירה עלה כי בנוסף להצעה שקיבל לבצע התנקשות, הונחה הנאשם לאסוף מידע על גורם ישראלי ולהטמין אמצעים לביצוע משימות נוספות על ידי מגויסים אחרים.

מפקד מחלק בטחוני ביאחב"ל להב 433, רפ"ק מאור גורן, ציין: "מדובר באירוע נוסף מתוך סידרה של תיקים חמורים הנחקרים ביאחב"ל ובשב"כ, בהם מופעלים אזרחים ישראלים על ידי סוכן זר. אך כאן כבר נחצה גבול נוסף, ברמת החומרה והתעוזה: החשוד כבר התחמש באקדח, מחסנית וכדורים וכל זאת לאחר שהסכים להוציא לפועל רצח של מדען תמורת 100 אלף דולרים ולברוח מהארץ בעזרתו של הסוכן הזר לרוסיה, מיד לאחר הביצוע".

כזכור, בתחילת השבוע נחשף כי השב"כ והמשטרה עצרו את ולדיסלב ויקטורסון, בן 30 תושב רמת גן. נטען כי החל מחודש אוגוסט האחרון עמד החשוד בקשר ברשתות החברתיות למול גורם איראני.

ויקטורסון הונחה לרסס כתובות גרפיטי, לתלות כרוזים ולשרוף כלי רכב באזור פארק הירקון בתל אביב. בהמשך התבקש ולדיסלב לחבל בתשתיות תקשורת וכספומטים ולהצית יערות.

חלק מהמשימות המתוארות תועדו והתקבל תשלום של למעלה מ-5,000 דולר עבור ביצוען. על פי ממצאי החקירה, ולדיסלב אף הסכים לביצוע משימה של חיסול אישיות בישראל ולהשלכת רימון לעבר בית ובהמשך לכך, פעל להשגת אמצעי לחימה, בהם רובה צלפים, אקדחים ורימוני רסס.

לשם ביצוע משימותיו, גייס ולדיסלב שני אזרחים נוספים, בהם את אנה ברנשטיין, כבת 18, תושבת רמת גן, אשר לקחה חלק בביצוען של חלק מהמשימות. ולדיסלב אף התבקש לאתר דרי רחוב לשם גיוסם לביצוע משימות נוספות, ולצלם מפגינים במהלך מחאות. שלשום הוגש נגדו כתב אישום בגין עבירות של מגע עם סוכן חוץ, השחתת פני מקרקעין, קשירת קשר להיזק בזדון והצתה. בנוסף, מואשם הנאשם במעשה טרור של קשירת קשר לרצח.

 מתנות בעולם הילדים בלי הגרלה לכל מנוי שנתי: מארז ספרי אפרת ברזל + חודשיים חינם:) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:איראןהשב"כ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה