חדשות בארץ

לבנון: הושמד "הבור" של כוח רדואן

צה"ל תקף עשרות מטרות טרור של חיזבאללה במרחב נבטיה והושמד גם תוואי תת קרקעי ששימש את יחידת "רדואן". תקיפה ממוקדת בוצעה גם ברובע הדאחייה בבירות

פעילות בלבנון (צילום: דובר צה"ל)פעילות בלבנון (צילום: דובר צה"ל)
אא

(צילום: דובר צה"ל)

צה"ל עדכן היום (שישי) שכוחות אוגדה 91, שממשיכים לפעול נגד תשתיות טרור של חיזבאללה בדרום לבנון, פשטו על מערכת פירים ותשתיות תת-קרקעיות, שכללו מרחבי שהייה והצטיידות. בין התשתיות שהושמדו נמצא גם "הבור" ששימש את כוח רדואן בדרום לבנון.

תשתיות אלה נועדו לשמש את יחידת "רדואן" של חיזבאללה ביום פקודה במסגרת התוכנית ל"כיבוש הגליל". תוואי התשתית מוקם בלב הכפר מוחרב, תחת בתים של אזרחים לבנוניים. הבוקר התוואי הושמד על ידי כוחות חטיבה 8 ולוחמי יהל"ם.

(צילום: דובר צה"ל)

על פי צה"ל, במשך עשרה ימים חשפו הלוחמים כמעט בכל בית בכפר מחסני אמל"ח ואמצעי תצפית מתקדמים לצד מחבלים שחוסלו. מתחת לפני הכפר חשפו הלוחמים פירים רבים שהובילו לתת-קרקע ובו מפקדות מתקדמות, חדרי שהות והיערכות, חדרי תקשורת ועוד.

מוקדם יותר היום, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו עשרות מטרות טרור של חיזבאללה במרחב נבטיה. בין המטרות שהותקפו: מבנים צבאיים, מפקדות צבאיות ומחסני אמצעי לחימה, אותם מיקם חיזבאללה סמוך למבנים אזרחיים, תוך שימוש באוכלוסייה האזרחית כמגן אנושי.

במקביל, במהלך הימים שבהם פעלו אנשי גדוד 7012 תחת חטיבת "הזקן" נתפסו מאות מטעני קלימגור מוכנים לפעולה, מוקשים נגד טנקים, פצצות RPG, טילי כתף מתקדמים ורימוני יד. בין היתר הביאו הכוחות לגילוי המחסן הגדול ביותר עד כה שנחשף.

חילה אוויר תקף הבוקר ברובע הדאחייה בביירות והשמיד מחסן תת-קרקעי שהכיל אמצעי לחימה. מדובר בתקיפה הישראלית הראשונה בפרבר השיעי זה שישה ימים.

לפי דובר צה"ל, "מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בהכוונה מודיעינית מדויקת של אגף המודיעין אמצעי לחימה אסטרטגיים שאוחסנו במחסן תת-קרקעי של חיזבאללה בדאחייה שבביירות. טרם התקיפה ננקטו צעדים רבים על-מנת לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים, הכוללים אזהרות מקדימות לאוכלוסייה באזור".

גם זרוע הים של צה"ל תקף מטרות בלבנון. כלי השיט תקפו משגרים, מבנים צבאיים ומחסני אמל"ח וסייעו ללחימה של כוחות היבשה.

 מתנות בעולם הילדים בלי הגרלה לכל מנוי שנתי: מארז ספרי אפרת ברזל + חודשיים חינם:) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:לבנוןמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה