חדשות בארץ

המעגל נסגר: יחיא סינוואר חוסל במהלך קרב עם לוחמי צה"ל

שנה לאחר המתקפה הרצחנית על יישובי העוטף, כוח לוחמים ניהל קרב עם מחבלים שהסתתרו במבנה בדרום הרצועה. בתום הקרב הכוחות נכנסו לסריקה במבנה, ואיתרו את גופתו של מנהיג חמאס, יחיא סינוואר. לא נמצאו לידו חטופים ישראליים

יחיא סינוואר (צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90)יחיא סינוואר (צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90)
אא

סופו של רב המרצחים, שתכנן ופיקד על הטבח ביישובי העוטף: דובר צה"ל אישר הערב (מוצאי החג) כי בסיום של מצוד שנערך כשנה, חיסלו אתמול כוחות צה"ל את יחיא סינוואר, מנהיג חמאס, בפעילות בדרום רצועת עזה.

בהודעת צה"ל נמסר: "סינוואר חוסל לאחר שנה בה הסתתר בלב אוכלוסייה אזרחית בעזה, ובמסתור בעל ובתת הקרקע במנהרות החמאס. עשרות פעולות שביצעו צה"ל ושב"כ בשנה האחרונה, ובשבועות האחרונים במרחב בו חוסל, צמצמו את מרחב הפעילות של יחיא סינואר שנרדף על ידי הכוחות, והביאו לחיסולו. בשבועות האחרונים פועלים כוחות צה"ל ושב"כ בדרום רצועת עזה, על בסיס מודיעין של שב"כ ואמ"ן, אשר הצביע על מרחבים חשודים בהם ישנו חשד להימצאות בכירי חמאס".

כוח של חטיבה 828 (ביסל"ח - בית הספר למפקדי כיתות חי"ר) אשר פעל במרחב, יחד עם לוחמי שריון, ניהל אתמול, משעות אחר הצהריים ועד הלילה (בין רביעי לחמישי), קרב עם מחבלים. הטנקים ירו מספר פגזים לעבר המבנה שקרס בחלקו.

בתום הקרב נכנסו הלוחמים לנטרל מטענים במבנה וגילו מספר גופות. אחת מהם "נראתה מוכרת". הגופה עברה זיהוי ראשוני בשטח הרצועה והתחזקה ההערכה כי מדובר בסינוואר. היא הוצאה מהמבנה והובאה לישראל לצורך זיהוי ודאי וסופי.

המשטרה ודובר צה"ל מסרו הערב כי בתום פעולות זיהוי, נמצאה התאמה מלאה בשיניים ובטביעת אצבע ואכן מדובר ביחיא סינוואר.

על גופתו של רב המרצחים נמצא וסט מלא ברימוני יד ולצידו כספים ומכשירי תקשורת מיוחדים. לצד סינוואר אותרו גופות של שני מחבלים נוספים, מחמוד חמדאן והאני זערוב, מבכירי חטיבת רפיח, שהיו מקורבים לסינוואר.

מצה"ל נמסר, כי במבנה בו נהרגו המחבלים לא נמצאו סימנים להיותם של חטופים באזור. עם זאת, הערב הותר לפרסום כי ששת החטופים, שנרצחו ברצועה בסוף אוגוסט, שהו במנהרה יחד עם סינוואר. 

לצד גופותיהם של החטופים: הרש גולדברג-פולין, עדן ירושלמי, אורי דנינו, אלכס לובנוב, אלמוג סרוסי וכרמל גת, אותרו ממצאים שחיזקו את המידע שסינוואר שהה במקום ונמלט ממנו. ההערכה היא כי הצליח להמלט עם התקרבות כוחות צה"ל והוא נתן הוראה לרצוח את ששת החטופים ששימשו לו כמגן אנשוי.

 מתנות בעולם הילדים בלי הגרלה לכל מנוי שנתי: מארז ספרי אפרת ברזל + חודשיים חינם:) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:יחיא סינווארמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה