חדשות בארץ

שר החוץ על חיסול סינוואר: "הישג צבאי ומוסרי גדול לישראל"

המערכת הפוליטית הגיבה הערב לחיסולו של רב המרצחים יחיא סינוואר. גם בעולם הערבי היו שהביעו שמחה על החיסול. משפחות החטופים מקוות שכעת תושג עסקה לשחרורם מעזה

(צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90)(צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90)
אא

שר החוץ ישראל כץ פרסם הערב (מוצאי החג) הודעה אישית לעשרות שרי חוץ בעולם. בהודעתו כתב כץ: "רב המרצחים יחיא סינוואר, שאחראי לטבח ומעשי הזוועה בעוטף, חוסל היום על ידי חיילי צה"ל. זהו הישג צבאי ומוסרי גדול לישראל, וניצחון לעולם החופשי כולו מול ציר הרשע של האיסלם הקיצוני המובל על ידי איראן. חיסול סינוואר יוצר אפשרות לשחרור מיידי של החטופים ולהביא לשינוי שיוביל למציאות חדשה בעזה - ללא חמאס וללא שליטה איראנית".

שר החוץ הוסיף בפנייתו לשרי החוץ בעולם: "ישראל זקוקה כעת יותר מתמיד לתמיכה ולסיוע שלכם כדי לקדם יחד את המטרות החשובות הללו".

שר הביטחון גלנט סייר בגבול רצועת עזה והגיב על החיסול: "סינוואר סיים את חייו מוכה, נרדף ונמלט, לא כמפקד אלא כמי שדאג רק לעצמו. זה מסר ברור למשפחות הנופלים והחטופים, אך גם לתושבי עזה: סופו של האיש שהמית עליכם אסון הגיע, זו השעה לשחרר את החטופים ולהיכנע. מדינת ישראל סגרה היום חשבון ארוך שנים עם יחיא סינוואר - רוצח ומחבל שפל. יחיא סינוואר זה המחבל, רב המחבלים, שתכנן וביצע את המתקפה שבה נרצחו כל כך הרבה ישראלים תמימים - ילדים, נשים וזקנים".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "ברכות לצה"ל ולעם ישראל כולו על חיסולו של רב המרצחים סינוואר. כעת על צה"ל לוודא שאין תושב בעזה שלא יודע שסינואר מת, להגביר לחץ צבאי אינטנסיבי ברצועה במקביל להצעת מעבר בטוח ותגמול כספי למי שיחזיר לנו את חטופינו, ויבקש להניח את נישקו ולעזוב את הרצועה. אחרי עשרות שנים אנחנו מוכיחים שיש פתרון צבאי לטרור!".

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן כתב: "יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם ‏בָּרֲכִי נַפְשִׁי אֶת ה' הַלְלוּיָהּ. ‏חג שמח ומועדים לשמחה".

שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות, אורית סטרוק: "חיסול סינוואר – אבן דרך חשובה במלחמה. חיסולו ללא מבצע מיוחד, אלא כחלק מעצם פעילות צה"ל ברפיח - מוכיח עד כמה חשוב שנכנסנו, ושלא יצאנו. נמשיך להשבת חטופינו, להשמדת כל יכולות החמאס, להסרת כל איום מעזה כלפינו לשנים רבות".

גם שר התרבות והספורט, מיקי זוהר התייחס לחיסול: "‏סופו של כל אויב יהיה מר. נצח ישראל לא ישקר. מועדים לשמחה".

יו"ר הוועדה לביטחון לאומי, ח"כ צביקה פוגל: "צעד קטן לסינוואר, צעד גדול לאנושות. ‏העולם יהיה מקום טוב יותר מחר ללא הרוצח הזה".

משפחות חטופים מפורום "תקווה" פרסמו הודעה: "הערב התבשרנו כי תפילותינו נענו ורב המרצחים סינוואר חוסל על ידי כוחותינו הגיבורים. אנו מברכים את צה"ל, כוחות הביטחון, הממשלה והעומד בראשונה על ההישג ההיסטורי. כעת, כאשר ראש הנחש נכרת, עלינו לסיים את המלאכה ולהשמיד גם את הגוף עצמו. הניסיון בלבנון מלמד אותנו שגם כאשר גודעים את הראש - הגוף עדיין מהווה סיכון שאין לזלזל בו".

"דווקא עכשיו עלינו להגביר את הלחץ הצבאי, לכבוש שטח מקסימלי ולהפסיק את אספקת הסיוע השוטפת למחבלי חמאס. כאשר חמאס יהיה על הברכיים ויתחנן לעסקה נוכל לשקול עסקה שתחזיר את כל החטופים יחד. זו הדרך ואין בלתה".

מטה המשפחות להחזרת החטופים הגיב על חיסולו של סינוואר: "מטה משפחות החטופים מביע הערכה עמוקה לצה"ל וכוחות הביטחון על חיסולו של הטרוריסט יחיא סינוואר: לצד ההערכה על ההישג המשמעותי, משפחות החטופים מביעות חשש כבד לגורלם של 101 חטופים וחטופות שעדיין מוחזקים בשבי חמאס בעזה, ודורשות למנף את ההישג הצבאי לעסקה מיידית להשבתם".

במדינות ערב החלו הערב להגיב על חיסולו של מנהיג החמאס בעזה. הפרשן האמירותי אמג'ד טה, כתב: "ברכות לאנושות על מותו של המחבל שחטף ילדים - יחיא סינוואר המתועב. היום מציינים רגע של ניצחון לשלום ולצדק. עם חיסולו של יחיא סינוואר, המנהיג האכזר של חמאס, זורח מגדלור של תקווה בעבור החפים מפשע. ליבנו עם בני הערובה ואנחנו מתפללים לשובם בשלום. זהו לא רק ניצחון לישראל אלא רגע מכונן עבור האנושות כולה. עדות לחוסן של הטוב על הרע. בואו לשמוח באמונה מחודשת, לחגוג שחר טוב יותר של מחר. מי שבוחר בטרור ימצא את סופו, והשלום יקום במקומו".

המשפיען הסעודי עבד א-לטיף בן עבדאללה א-שיח': "השמחה שלנו היום גדולה מאוד עם מותו של סינוואר. ברכות לכל ערבי ומוסלמי במזרח ובמערב כדור הארץ".

 מתנות בעולם הילדים בלי הגרלה לכל מנוי שנתי: מארז ספרי אפרת ברזל + חודשיים חינם:) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:יחיא סינווארמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה