חדשות בארץ

זירות הלחימה: עשרות שיגורים לצפון, מפקדי חיזבאללה חוסלו בלבנון

חיזבאללה שיגר במהלך החג עשרות רקטות אל יישובי הצפון, בכל הגזרות. מחבלי חמאס שיגרו רקטות לעבר שדרות. צה"ל חיסל מפקדי חיזבאללה במרחבים כפר קאנא ובינת ג'בל

פעילות בלבנון (צילום: דובר צה"ל)פעילות בלבנון (צילום: דובר צה"ל)
אא

דובר צה"ל עדכן (חמישי) כי במהלך החג חיסל צה"ל שני מפקדי שטח של חיזבאללה בדרום לבנון. תחילה חוסל מפקד גזרת כפר קאנא, המחבל ג'לאל מוצטפא חרירי, שהיה אחראי על התכנון וההוצאה לפועל של מתווי טרור רבים לעבר העורף הישראלי מגזרתו. יחד עם חרירי חוסלו גם אחראי הארטילריה, ואחראי הנ"ט של חיזבאללה במרחב.

בתקיפה נוספת, חוסל מפקד גדוד במרחב בינת ג'בל, המחבל חסין מחמד עואצ׳ה, שהיה אחראי על קידום מתווי ירי ממספר כפרים במרחב לשטח הארץ.

במהלך החג שיגרו מחבלי חיזבאללה עשרות רקטות לכל הגזרות בצפון הארץ. מספר רקטות נפלו בקריית שמונה, אזור צפת וביער סמוך לבתים בשלומי, שם פרצה שריפה. מכבי האש הצליחו לכבותה, בטרם התפשטה לקו הבתים הראשון של היישוב.

במהלך היממה האחרונה הכוחות המתמרנים וכלי טיס של חיל האוויר חיסלו יותר מ-45 מחבלים והשמידו יותר מ–150 מטרות של חיזבאללה. בין המטרות שהותקפו, מחסני אמצעי לחימה, משגרים ומבנים צבאיים של הארגון. כמו כן, בשורת פעילויות של לוחמי חטיבה 7 אותרו מצבורי אמצעי לחימה רבים.

צה"ל שבה עד כה שישה מחבלי חיזבאללה והם נחקרים בישראל. שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב עם מפקדי חטיבות הפועלות בדרום לבנון ואמר: "שביית מחבלי חיזבאללה מעידה על שני דברים: הצלחת צה"ל ומצוקת חיזבאללה. אנו לומדים בחקירות דברים שלא היינו מביאים בדרך אחרת והם ישמשו אותנו בקרוב. השילוב בין החלשת חיזבאללה לדחיקתו יאפשר את החזרת התושבים, כל משא ומתן שננהל, יהיה רק תחת אש".

ערב החג פגעה רקטה ביישוב מג'דל כרום. ארבעה מתושבי הכפר פונו למרכז הרפואי לגליל. הם סבלו מפגיעת רסיסים ומצבם הוגדר קל.

בדרום, חמאס שיגר שתי רקטות לעבר שדרות. הן יורטו ולא גרמו לזנק או נפגעים. כלי טיס של חיל האוויר תקפו ברצועה נקודות ריכוז של מחבלים רבים מארגוני הטרור חמאס וג'יהאד איסלאמי. חלק מהמחבלים פעלו במתחם פיקוד ושליטה שהוקם ברחבה ששימשה בעבר כרחבת בית הספר "אבו חסן", בצפון רצועת עזה.15 מחבלים, בהם מפקדי שטח, חוסלו. מחבלים אלו היו מעורבים במתווי ירי לשטח הארץ, ופעלו להוצאת מתווי טרור נגד כוחות צה"ל במהלך התקופה האחרונה.

 מתנות בעולם הילדים בלי הגרלה לכל מנוי שנתי: מארז ספרי אפרת ברזל + חודשיים חינם:) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:לבנוןעזהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה