חדשות בארץ

צפו: הרחפן תיעד את רגעיו האחרונים של יחיא סינוואר

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, מסר הצהרה בעקבות חיסול מנהיג חמאס, יחיא סינוואר, ופרסם תיעוד שצילם רחפן צה"ל מרגעיו האחרונים בטרם חוסל

אא

(צילום: דובר צה"ל)

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, פרסם הערב (חמישי) סרטון שצולם אתמול על ידי רחפן צה"ל, המתעד את רגעיו האחרונים של מנהיג חמאס, יחיא סינוואר.

בהצהרה מיוחדת, תיאר הגרי את השתלשלות האירועים שהובילו לחיסולו של סינוואר בתל סולטאן שברפיח: "סינוואר התחבא במרחב שכוחותינו כיתרו לאורך תקופה ארוכה. אנחנו לא ידענו שהוא שם, אבל המשכנו לפעול בנחישות. אמש הכוחות זיהו שלושה מחבלים בורחים מבית לבית במנוסה. כוחות בית הספר לחי"ר שהיו במרחב חתרו למגע ותקפו את המחבלים, שהתפצלו ביניהם לאחר שנורו".

"יחיא סינוואר ברח לבדו לאחד המבנים. כוחותינו סרקו באמצעות רחפן. סינוואר, שנפצע בידו מהירי, נראה רעול פנים, ברגעיו האחרונים משליך קרש עץ לעבר הרחפן. אנחנו זיהינו אותו כמחבל בתוך מבנה, ירינו למבנה ונכנסנו לסריקה. מצאנו אותו עם אפוד, אקדח ו-40 אלף שקל. הוא היה במנוסה, ברח, וכוחותינו חיסלו אותו".

הגרי ציין כי לא היו חטופים עם המחבלים שחוסלו: "הכוחות סורקים כעת במרחב, בזהירות המתבקשת. צה"ל ושב"כ פעלו בנחישות במרחב אחר סינוואר במשך חודשים, וסגרנו עליו מעגל לאחר מאמץ מתמשך".

בהמשך דבריו אמר דובר צה"ל: "היום ניתן לומר, כי לאחר בדיקה שנערכה אנחנו יכולים לאשר שה-DNA של סינוואר נמצא במנהרה תת-קרקעית כמה מאות מטרים מהמנהרה בה נרצחו ששת החטופים בסוף אוגוסט".

"גם הערב ליבנו ומחשבותינו עם 101 החטופות והחטופים שעדיין מוחזקים בתנאים לא אנושיים בשבי החמאס זה שנה. אנחנו פועלים בכל המאמצים להשיב את כולם - החיים לבתיהם והמתים לקבורה. נמשיך לפעול ככל שנידרש כדי לייצר את התנאים בכל דרך לחזרתם. זהו יעד מרכזי, ונמשיך לעשות הכל על מנת להשיגו".

 מתנות בעולם הילדים בלי הגרלה לכל מנוי שנתי: מארז ספרי אפרת ברזל + חודשיים חינם:) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:יחיא סינווארדניאל הגריחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה