חדשות בארץ

גופת סינוואר הועברה למקום סודי; ברשותו נמצאו מפות של מנהרות

גופת רב המרצחים הועברה מהמכון לרפואה משפטית בתום הליך הזיהוי. צה"ל בודק מסמכים שנתפסו בזירת החיסול. ברשות מאבטחו, שחוסל, נמצאה תעודה של עובד אונר"א

התמונה האחרונה של סינוואר (צילום: דובר צה"ל)התמונה האחרונה של סינוואר (צילום: דובר צה"ל)
אא

גורמי הביטחון פינו היום (שישי) את גופתו של יחיא סינוואר מהמכון לרפואה משפטית, שם הסתיים הליך הזיהוי. גופתו של רב המרצחים שחוסל ברפיח הועברה למקום סודי.

הבוקר הותר לפרסום כי ברשותו של סינוואר נמצאו מסמכים בעלי ערך מודיעיני. בין היתר מדובר במפה של מנהרות, דרכן על פי ההערכה נהג לעבור ממקום למקום. כמו כן נמצאו ברשותו אקדח צה"לי מסוג גלוק, כ-40 אלף שקלים במזומן, חפיסת סוכריות, ומספר רימונים אותם נשא באפוד שעל גופו.

במבנה סמוך לזה שבו חוסל סינוואר נמצאה גופת מאבטחו האישי, שנשא עליו תעודה של מורה באונר"א.  

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי מסר אמש כי סינוואר וחוליית מאבטחיו ניסתה לעבור ממבנה למבנה כשהתגלתה על ידי לוחמי החי"ר וכוח שיריון שפעל בתל סולטאן ברפיח. הכוח היה עסוק אותה עת בסריקת מבנים לצורך איתור והשמדת מטענים, ולא ידע כי אחד המחבלים שירה לכוונם הוא מנהיג החמאס, שהיה רעול פנים.

לאחר שהמחבלים פתחו באש לעבר הכוח ולוחמי צה"ל השיבו באש, התפצלו המחבלים במספר מבנים וחוסלו בירי פגזים וטיל. הכוח הפעיל רחפן שנכנס למבנה ותיעד את סינוואר, שקודם השליך רימונים לעבר הלוחמים, יושב על כורסא, פצוע קשה בידו הימנית, עליה ניסה להניח חוסם עורקים מאולתר. סינוואר ניסה לפגוע ברחפן באמצעות מקל. אז נורה טיל לעבר המבנה שקרס על המחבל וגרם למותו.

האירוע החל בצהריי יום רביעי וחילופי האש נמשכו מספר שעות. רק בחמישי בבוקר הוחלט לסרוק מחדש את המבנים ואז התגלתה גופתו של מנהיג החמאס. זיהוי ראשוני בוצע במקום באמצעות השוואת צילומי שיניים ולאחר מכן הועברה לישראל לזיהוי סופי.

בנוסף, דובר צה"ל אישר אתמול כי הדנ"א של סינוואר נמצא במנהרה תת קרקעית, כמה מאות מטרים מהמנהרה שבה נרצחו ששת החטופים בסוף אוגוסט. ההערכה היא כי אותם חטופים ישראליים שימשו לו מגן אנושי, והוא הורה לרצוח אותם לאחר שכוח צה"ל התקרב לתשתית המנהרות המקושרות.

באירוע שבו חוסל סינוואר נפצע קשה לוחם מחטיבת ביסל"ח שלוחמיה, יחד עם צוות שיריון, חיסלו את מנהיג החמאס. הלוחם, תושב אחד הכפרים הדרוזים בצפון, הועבר לבית החולים סורוקה בבאר שבע ומצבו מוגדר הבוקר יציב.

 מתנות בעולם הילדים בלי הגרלה לכל מנוי שנתי: מארז ספרי אפרת ברזל + חודשיים חינם:) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:יחיא סינווארמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה