חדשות בארץ

חדשות סוף השבוע: הרוג מפגיעת רקטה בצפון; כטב"ם שוגר אל בית נתניהו בקיסריה

נשיא ארה"ב גו ביידן: "יש לי הבנה מתי ואיפה ישראל תתקוף באיראן". מקורבו של סינוואר, מפקד גדוד תל סולטאן, חוסל ברפיח. בלגיה פתחה בחקירה נגד חייל צה"ל, אזרח בלגי, שהשתתף בלחימה בעזה

אא

הרוג ו-14 נפגעים מפגיעת רקטות בצפון - אלכסיי פופוב, בן 51 מקריית חיים, נהרג בצהריים בעכו, מפגיעת רסיסים, בעקבות התפוצצות רקטה ששוגרה מלבנון. פופוב עצר את רכבו בהישמע אזעקה אך לא הספיק לצאת מהרכב. אדם נוסף שהיה עימו הספיק לצאת ונפגע כשניסה לתפוס מחסה. הוא נפצע באורח בינוני ופונה לבית החולים.

ביישוב שלומי נפצעו ארבעה בני אדם בעקבות שתי פגיעות ישירות של רקטות במבנים ביישוב. צוותי מד"א פינו את הנפגעים למרכז הרפואי לגליל. מצבו של גבר כבן 30 מוגדר בינוני עם פציעות מרסיסים, שלושת האחרים נפצעו קל.

רקטה פגעה גם בבניין בקרית אתא. כתוצאה, חובשים ופראמדיקים של מד"א פינו לבית החולים רמב"ם 9 נפגעי רסיסים, הדף וחרדה. בהם: גבר בן 28 במצב קל-בינוני, וגבר ואישה כבני 40 במצב קל, שנפגעו מרסיסים. שני פצועי הדף במצב קל - גבר ואישה בשנות ה-20, וארבעה נפגעי חרדה.

כטב"ם שוגר מלבנון התפוצץ בקיסריה. המטרה: בית ראש הממשלה - חיזבאללה שיגר בצהריים שלושה כטב"מים לעבר מרחב נשר וקיסריה. אחד מהם לא יורט והתפוצץ בקרבת מעונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה. תושבים דיווחו כי הכטב"ם התפוצץ מבלי שנשמעה התרעה.

לשכת ראש הממשלה עדכנה כי "כטב"ם שוגר לעבר ביתו של ראש הממשלה בקיסריה. ראש הממשלה ורעייתו לא היו במקום, ואין נפגעים באירוע".

חיזבאללה הודיע מאוחר יותר שאכן כיוון את הכטב"ם לעבר מעונו של נתניהו. מדובר באותו סוג של כלי טיס עוין שפגע בשבוע שעבר בבסיס בא"ח גולני, וגם אז לא זוהה ולא יורט. צה"ל מתחקר את נסיבות הגעת הכטב"ם לקיסריה מבלי שהתגלה.

נשיא ארה"ב חשף שישראל איתנה בדעתה להגיב על התקיפה האיראנית וקרא להפסקת אש בלבנון ובעזה -נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, המבקר בגרמניה, שוחח עם כתבים והתייחס לתמרוני צה"ל בעזה ובדרום לבנון. בנוסף חשף כי ישראל לא חזרה מכוונתה לתקוף באיראן, למרות חיסולו של יחיא סינוואר.

במהלך ביקורו בברלין אמר ביידן כי "אפשר לעבוד על הפסקת אש בלבנון, אבל בעזה יהיה קשה יותר". בנוגע לאיראן הוסיף: "יש לי הבנה כיצד ומתי ישראל תגיב על מתקפת הטילים של איראן אבל לא אפרט. מנקודת המבט שלי יש פוטנציאל לכך שנוכל להתמודד עם המצב בין ישראל לאיראן באופן שיסיים את הסכסוך לזמן מה".

ביידן קיים פגישה מרובעת עם ראש ממשלת גרמניה אולף שולץ, נשיא צרפת עמנואל מקרון וראש ממשלת בריטניה קית' סטרמר. בסיום הפגישה פרסמו הארבעה הצהרה משותפת הקוראת לסיום המלחמה בין ישראל לחמאס.

בהצהרה צוין כי ביידן, מקרון, שולץ וסטרמר דנו ב"השלכות" של מותו של סינוואר וב"צורך המיידי להחזיר את החטופים למשפחות שלהם, לסיים את המלחמה בעזה ולהבטיח שהסיוע ההומניטרי יגיע לאזרחים ברצועה".

מקורבו של סינוואר חוסל ברפיח - החמאס הודיע כי מחמוד חמדאן, מפקד גדוד תל אל סולטאן ברפיח, שהיה אחראי על אבטחת סינוואר, חוסל אתמול (שישי) ברפיח. גורמים בצה"ל ציינו כי הייתה סברה שצה"ל פגע בו לפני חודש אך המידע התברר כמוטעה.

כעת, עם קבלת האישור, הוסיפו בצה"ל כי חמדאן המשיך לאבטח את סינוואר והיה אחראי גם על ששת החטופים הישראליים שנרצחו באוגוסט. הוא חוסל כ-200 מטרים מהמקום שבו חוסל יחיא סינוואר.

סגנו של סינוואר: "החטופים לא ישוחררו, אלא אם תופסק המלחמה" - חליל אל-חיה, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, ולמעשה סגנו של סינוואר בלשכה, הצהיר אמש כי אכן יחיא סינוואר חוסל בידי ישראל. לדבריו, מותו לא יוביל להפסקת "ההתנגדות".

אל-חיה הוסיף כי "החטופים לא יחזרו אלא אם תופסק המלחמה, יצאו האסירים מבתי הכלא ויצאו כוחות צה"ל מהרצועה".

מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, שוחח לפני כניסת השבת עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, ואמר כי "שנה לאחר הטבח הקשה חייבים לפעול יחד במטרה להשיב את החטופים במהרה לבתיהם. בכוונת ארה"ב להכפיל את המאמצים להשגת המטרה".

5 לוחמים נפצעו קשה בקרבות בלבנון ובעזה - דובר צה"ל עדכן כי שלושה לוחמים ביחידת מגלן, עוצבת הקומנדו, נפצעו באורח קשה בקרב בדרום לבנון. בנוסף, קצין לוחם במילואים ביחידת הסיוע המבצעי (5111), חטיבת גולני, נפצע באורח קשה בקרב בגבול לבנון. ברצועת עזה, לוחם מגדוד רותם, חטיבת גבעתי, נפצע באורח קשה בקרב בצפון הרצועה. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.

נכשל נסיון לפגוע בחיילים לדי עופרה - פלסטיני נהרג היום לאחר שניסה לדרוס חיילים ושוטרים בכניסה ליישוב עופרה. הפלסטיני האיץ עם רכב וניסה לפגוע באנשי כוחות הביטחון שעמדו בסמוך לרכב צבאי ולניידת משטרה.

רכבו של המחבל התנגש בעוצמה בניידת וגרם להתהפכותה. המחבל נהרג מעוצמת הפגיעה. כלי הרכב הישראליים היו ריקים ולכן לא נפגעו אנשי כוחות הביטחון.

בלגיה: נפתחה חקירה נגד אזרח בלגי-ישראלי שהשתתף כחייל בלחימה בעזה - התובע הכללי בבלגיה הודיע כי פתח בחקירה בגין "פשעי מלחמה" נגד אזרח בלגי-ישראל שהשתתף כחייל בצה"ל בלחימה בעזה.

לפי הדיווח בבלגיה, החייל בן 22 משרת כצלף ביחידה בצה"ל. יוניס טיראווי, עיתונאי פלסטיני הפועל בבלגיה הוא שהגיש את התלונה וטען כי צה"ל מבצע "הוצאות להורג" בעזה. לדבריו, בידו "ראיות לכך שיורים על אזרחים גם אם הם לא חמושים ואינם מהווים סכנה". שר המשפטים של בלגיה פול ואן טיגחלט התייחס לחקירה, ואמר כי "לישראל יש את הזכות להגנה עצמית, אבל זה לא פוטר אותה מחובתה לכבד את המשפט ההומניטרי הבינלאומי".

יש לציין כי בחודשים האחרונים הוגשו על ידי פלסטינים תלונות דומות נגד חיילי צה"ל בעלי אזרחות הולנדית וצרפתית. בשני המקרים התיקים נבדקו בצרפת ובהולנד ונסגרו בשל "העדר ראיות".

ארה"ב: אישום נגד סודנים בגין מעורבות במתקפות סייבר על ישראל, בעת מתקפת החמאס על העוטף - משרד המשפטים האמריקני הגיש כתב אישום נגד שני אחים סודנים, בגין מעורבות במתקפות סייבר שהשביתו את מערכות ההתרעה של ישראל במהלך מתקפת חמאס על העוטף.

לפי כתב האישום, שהוגש בבית משפט בקליפורניה, המתקפה בוצעה תוך דקות מרגע הפריצה של מחבלי חמאס את הגבול, ומנעה התרעות באפליקציות "צבע אדום" ו"צופר", על ירי רקטות וחדירות מחבלים לישראל. השניים, אחמד יוסף (22) ועלאא יוסף (27), מואשמים בניהול ארגון "אנונימוס סודן", שמוגדר על ידי משרד המשפטים האמריקני כ"קבוצת הסייבר המסוכנת ביותר במונחים של מתקפות בעולם".

האחים נאשמים גם בביצוע מתקפת סייבר על אתר האינטרנט של עיתון ה"ג'רוזלם פוסט" ובניסיון לפגוע במערכות של חברת החשמל ושל חברת "מקורות".

מזג האוויר בתחילת השבוע - מחר, יום ראשון, יהיה בהיר ויבש ברוב חלקי הארץ. תחול עליה קלה בטמפרטורות ובצהריים ינשבו לאורך מישור החוף רוחות צפוניות חזקות.

ביום שני יהיה בהיר ויבש יחסית. תחול ירידה קלה בטמפרטורות, בצהריים ינשבו רוחות צפוניות חזקות לאורך מישור החוף.

 מתנות בעולם הילדים בלי הגרלה לכל מנוי שנתי: מארז ספרי אפרת ברזל + חודשיים חינם:) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:מלחמת חרבות ברזלסיכום חדשות השבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה