בריאות ותזונה

כל סגולות האתרוג: זה מה שתוכלו לעשות איתו לאחר החג

מריבת אתרוגים ועד סגולה להיריון ולידה: מה מתחבא מאחורי הפרי שרואים בעיקר בסוכות, והאם מומלץ להשתמש בו לאורך כל השנה?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האתרוג, אחד מארבעת המינים של חג הסוכות, מהווה גם מקור לבריאות טבעית עם סגולות רפואיות מרשימות. זהו פרי מיוחד, בעל טעם חמצמץ וארומטי, שמלא ביתרונות תזונתיים המועילים לגוף. בשנים האחרונות, יותר ויותר אנשים מגלים את היתרונות הבריאותיים של האתרוג ומשלבים אותו במטבח, בתבשילים, מיצים ומאפים.

ראשית, האתרוג הוא מקור עשיר לוויטמינים ומינרלים חשובים. בראש ובראשונה, הוא מכיל כמות גבוהה של ויטמין C, ובכך מחזק את מערכת החיסון, מסייע במניעת דלקות ומשפר את בריאות העור. האתרוג גם עשיר בסיבים תזונתיים המסייעים לפעילות מערכת העיכול, בהפחתת כולסטרול ובוויסות רמות הסוכר בדם.

כמו כן, האתרוג מכיל חומרים פלבנואידים, שנחקרו ונמצאו כמסייעים במניעת מחלות לב וסוגי סרטן מסוימים. נוגדי החמצון שבו תורמים להאטת תהליכי הזדקנות התאים ושמירה על תפקוד המוח לאורך זמן.

הנה מספר דרכים יצירתיות לשלב את האתרוג במטבח שלכם:

1. ריבת אתרוג: אחד השימושים הפופולריים ביותר באתרוג הוא הכנת ריבה. האתרוג החמוץ והארומטי משתלב נהדר עם סוכר, ויוצר ריבה עשירה בטעם ומלאה בניחוח ייחודי. הריבה מושלמת למריחה על לחם, תוספת לעוגות או כטוויסט לפלטת הגבינות.

2. חליטת אתרוג: קליפת האתרוג יכולה לשמש להכנת חליטות בריאות ומרעננות. חליטת אתרוג ידועה כמסייעת בהקלה על בעיות עיכול, והיא טעימה במיוחד כשמשלבים אותה עם דבש וג'ינג'ר.

3. מיץ אתרוגים: סחיטת האתרוג למיץ היא דרך נהדרת ליהנות מכל הוויטמינים שבו. אפשר לשלב את המיץ עם מיצים נוספים או להשתמש בו כרוטב לתיבול סלטים ומנות דגים.

4. קליפות אתרוג מסוכרות: אפשר להכין ממתקים טעימים ובריאים יחסית מקליפות האתרוג על ידי בישולן בסירופ סוכר. מדובר בפינוק ייחודי שניתן להגיש כתוספת לתה או כקישוט לעוגות.

5. תיבול למאכלים: מיץ האתרוג וקליפתו מהווים תבלין מעולה לדגים, עוף ותבשילים אחרים. הארומה הייחודית של הפרי מעניקה למנות עומק וטעם יוצא דופן, עם ניחוח טבעי ורענן.

ביהדות מיוחסות לאתרוג סגולות רוחניות רבות, במיוחד בתחום הפריון והלידה. האתרוג נחשב לפרי שמביא ברכה ושפע לבני הבית. ישנם מנהגים הקשורים לשימוש באתרוג לאחר חג הסוכות, כמו שמירתו כסגולה ללידה קלה, היריון בריא ופריון. בנוסף, ישנן מסורות האומרות כי נגיעה או אחיזה באתרוג במהלך החג, תוך אמירת תפילות, יכולה לסייע לאישה בהיריון לזכות בלידה קלה ומהירה.

 מתנות בעולם הילדים בלי הגרלה לכל מנוי שנתי: מארז ספרי אפרת ברזל + חודשיים חינם:) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:אתרוגבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה