חדשות בארץ

צה"ל חשף תיעוד של סינוואר יורד למסתור בלילה שלפני הטבח: "דאג רק לעצמו"

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, פרסם תיעוד חדש של מנהיג חמאס יחיא סינוואר מהלילה שלפני הטבח. בסרטונים נראים סינוואר ובני משפחתו מורידים ציוד למנהרה תת-קרקעית: "גם בערב שלפני הטבח, סינוואר היה עסוק בשרידותו האישית"

המנהרה בה שהה סינוואר בתל אל-סולטאן (צילום: דובר צה"ל)המנהרה בה שהה סינוואר בתל אל-סולטאן (צילום: דובר צה"ל)
אא

סינוואר ובני משפחתו במנהרה בלילה שלפני הטבח (קרדיט: דובר צה"ל)

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, חשף הערב (מוצאי שבת) תיעוד חדש של מנהיג חמאס יחיא סינוואר מהלילה שלפני הטבח.

בתיעוד, שאותר לפני מספר חודשים על ידי כוחות צה"ל ושב"כ, נראה סינוואר בורח בשעת לילה יחד עם משפחתו אל מנהרה תת-קרקעית. "גם בערב שלפני הטבח האכזרי, סינוואר היה עסוק בשרידותו האישית שלו ושל בני משפחתו ובבניית מסלול ההימלטות שלו", אמר הגרי.

"בסרטון ניתן לראות כיצד סינוואר ובני משפחתו בורחים למתחם תת-קרקעי מתחת לביתם, בליל ה-6 באוקטובר, שעות בודדות לפני הטבח", הוסיף דובר צה"ל. "בתיעוד נראים סינוואר, ילדיו ואשתו כשהם נמלטים למנהרה ומציידים אותה. הם לבד - בשביל המידור. במשך שעות סינוואר ובנו עולים ויורדים, מצטיידים בשקי אוכל, מים, כריות, מסך פלזמה, מזרנים ומוצרים נוספים לשהייה ארוכה. שעות לפני הטבח האכזרי, סינוואר דאג רק לעצמו ולבני משפחתו, בעוד הוא משלח מחבלים למתקפה הרצחנים נגד ילדים, נשים, וגברים ישראלים בהם עדיין 101 חטופים המוחזקים על ידי חמאס באכזריות בעזה".

הגרי ציין כי צה"ל עסק במהלך חודשי המלחמה במרדף מתמיד אחרי סינוואר: "הבאנו אותו לנהוג כמבוקש נמלט. סינוואר בנה בעיר מולדתו מבצר תת-קרקעי, שם התחבא ומשם המשיך והורה לצאת למתקפה. בחודש פברואר כוחות צה"ל ושב"כ נכנסו לחאן יונס, ושם איתרנו את התוואי התת-קרקעי בו שהה, מסתתר מתחת לאוכלוסייה אזרחית. מצאנו שם מתחם לשהות ארוכה - שירותים, מקלחת, מטבח עם מזון, מיטות, מדים, כספות, כסף מזומן רב, מסמכים ומודיעין נוסף".

"מספר פעמים כוחותינו היו קרובים אליו מאוד והגיעו אל המקומות בהם שהה זמן קצר לפני שהפסיק לברוח. פעילות כוחות צה"ל ושב"כ בחאן יונס הביאה את סינוואר להימלט לרפיח, למרחב התת-קרקעי בשכונת תל אל-סולטאן".

לדברי הגרי, במתחם ברפיח בו שהה סינוואר "היה כל מה שהוא היה צריך – טלוויזיה, אוכל, ספות, מיטות, אמצעי קשר ושליטה. איך ידענו שהוא היה שם? מצאנו את דגימת הדנ"א שלו על טישו איתו הוא קינח את האף. הנקודה בה שהה נמצאת כמה מאות מטרים מהמנהרה שבה נרצחו הירש, עדן, אורי, אלכס, אלמוג וכרמל ז"ל. על פי המודיעין שלנו, סינוואר התחבא רובו המוחלט של הזמן מתחת לפני הקרקע במרחב שבין חאן יונס לרפיח ויצא רק לטובת בריחה, מלווה בשומרי ראש, ועם מסמכים, תעודות, אמצעי לחימה וכסף שהיו ברשותו".

"לוחמי צה"ל, יחד עם הלוחמים של שב"כ, המשיכו לפעול לאורך כל המלחמה מתחת ומעל לקרקע בחאן יונס וברפיח בכדי ללכוד את סינוואר עד שהוא עשה טעות. ביום רביעי האחרון כוח צוות הקרב של בית הספר לחי"ר שפעל בתל אל-סולטאן זיהה שלושה מחבלים. הלוחמים חתרו למגע, השיבו באש ופגעו במחבלים שהחלו לברוח ולהתפצל לשני מבנים סמוכים. סינוואר ברח לבדו לאחד המבנים. הכוחות ירו לעבר המבנה בו הסתתר, בירי טנק. זוהי למעשה הפעם הראשונה שיחיא סינוואר, שבמשך שנה התחבא מתחת לאדמה, פגש את כוחות צה"ל בעזה, וזה גם הרגע שבו חוסל".

תיעוד נוסף מחיסולו של סינוואר (קרדיט: דובר צה"ל)

"ההתמדה, הנחישות, המקצועיות, ניתוח השטח והחתירה למגע סגרו מעגל עם מי שהיה אחראי לטבח האכזרי של ה-7 באוקטובר. מה שהראינו הערב מוכיח פעם נוספת כי למנהיגי ארגון הטרור חמאס באשר הם לא אכפת מהמחיר שמשלמים התושבים בעזה. כפי שניתן לראות לכל אורך הדרך, סינוואר דאג קודם כל לעצמו ולשרידותו האישית".

"אחרי חיסולו יש מי שמנסים להחזיר את כבודו. סינוואר חי והתנהל כטרוריסט מבוקש, כאשר הוא במנוסה, וסיים כך את חייו. לאורך השנה האחרונה הוא הסתתר וברח בשעה שפעמים רבות המלחמה התרחשה לידו ומעליו. מחבלי חמאס פעלו כשמנהיגם ומפקדיהם האחרים מתחבאים ועושים כל מאמץ על מנת לברוח".

 מתנות בעולם הילדים בלי הגרלה לכל מנוי שנתי: מארז ספרי אפרת ברזל + חודשיים חינם:) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:חמאסיחיא סינווארחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה