חדשות בארץ

דיווח בלבנון: צה"ל חיסל את אחד מחוטפי החיילים רגב וגולדווסר הי"ד

מקורות ערביים ציינו כי מפקד בכיר בכוח רדואן, באסל מוסטפא שוכר, חוסל בתקפה מןה אוויר. היה מעורב בחטיפתם של אהוד גולדווסר ואלדד רגב, בשנת 2006. מטה מודיעין הותקף בדאחייה

פעילות בלבנון (צילום: דובר צה"ל)פעילות בלבנון (צילום: דובר צה"ל)
אא

(צילום: דובר צה"ל)

מקורות ערביים פרסמו היום (ראשון) בתקשורת הערבית שצה''ל חיסל בדרום לבנון את המחבל באסל מוסטפא שוכר. לפי הפרסומים, באסל היה ממפקדי יחידת העילית של חיזבאללה, כוח רדואן, ובעבר שימש יועץ צבאי לחות'ים בתימן.

שוכר, על פי הדיווח, היה אחד המחבלים שחטפו בשנת 2006 את החיילים אהוד גולדווסר ואלדד רגב הי"ד, בשנת 2006. חטיפתם בוצעה בגבול לבנון, מול המושב זרעית, כאשר חוליית חיזבאללה תקפה שני כלי רכב ממוגנים של צה"ל, פצעה קשה שלושה חיילים, הרגה חמישה חיילים, וחטפה כאמור שניים מתוכם. בעקבות אירוע זה יצאה ישראל למלחמת לבנון השנייה. ב־16 ביולי 2008, שנתיים לאחר החטיפה, הוחזרו גופות שני החיילים שנחטפו לישראל כחלק מעסקה עם חיזבאללה.

צה"ל עדכן היום שתקף מפקדה של מטה המודיעין של חיזבאללה וסדנה תת קרקעית לייצור נשק בביירות. בנוסף, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו וחיסלו במרחב תבנין את המחבל אלחאג' עבאס סלאמה, בכיר במפקדת חזית הדרום של חיזבאללה.

סלאמה ניהל את הלחימה בגזרת בינת ג'ביל ולקח חלק בהוצאת מתווי טרור רבים אל עבר מדינת ישראל. בעברו, שימש סלאמה בתפקידים רבים בחזית הדרום של חיזבאללה. כמו כן, חוסלו המחבלים רצ'א עבאס עואצ'ה אשר שימש כמומחה קשר בכיר בחיזבאללה והמחבל אחמד עלי חסין, אשר שימש כאחראי צוות ייצור שעסק בהתעצמות חיזבאללה באמצעי לחימה אסטרטגים. חסין אף עבר הכשרות מעמיקות באיראן.

במהלך היממה האחרונה חיל האוויר השמיד כ-175 מטרות טרור בלבנון וברצועת עזה, עשרות מחבלים חוסלו.

כוחות צה"ל מאוגדות 146, 91, 36 ו-98 פועלים להשמדת תשתיות טרור של חיזבאללה. בהיתקלויות שונות, לוחמי גולני ולוחמי יחידת אגוז חיסלו מחבלים בקרבות פנים אל פנים ובשיתוף פעולה עם חיל האוויר. יותר מ-65 מחבלי חיזבאללה חוסלו בתקיפות אוויריות.

ברצועת עזה, לוחמי אוגדות 162, אוגדת עזה ו-252 ממשיכים בפעילותם בצפון, מרכז ודרום הרצועה. הכוחות חיסלו עשרות מחבלים בקרבות פנים אל פנים ומהאוויר, השמידו תשתיות טרור רבות והחרימו אמצעי לחימה רבים.

בדרום הרצועה הלוחמים זיהו חוליית מחבלים שפעלה במרחב הכוחות, הלוחמים חיסלו את המחבלים בקרב פנים אל פנים ובשיתוף חיל האוויר.

 מתנות בעולם הילדים בלי הגרלה לכל מנוי שנתי: מארז ספרי אפרת ברזל + חודשיים חינם:) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:חבמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה