חדשות בארץ

המבוקש מספר 1: מוחמד סינוואר, מנהיג הזרוע הצבאית בחמאס

אחיו הצעיר של יחיא סינוואר, מוחמד, עומד בראש הזרוע הצבאית, מאז חיסולו של מוחמד דף. ישראל הציבה פרס של 300 אלף דולרים למי שיביא מידע שיוביל לחיסולו או תפיסתו. בכיר החיזבאללה נמלט לאיראן

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בחמאס לא ממהרים להכריז מי יחליף את יחיא סינוואר בראש הארגון ברצועה, או בראשות הלשכה המדינית, שני תפקידיו של סינוואר עד לחיסולו. התקשורת הערבית דיווחה היום (ראשון) כי מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד סינוואר, אחיו של יחיא, הוא בעצם מי שמנהיג כעת את חמאס בעזה.

מוחמד סינוואר היה סגנו של מוחמד דף, וממתכנני חטיפתו של גלעד שליט, שהוביל כידוע לשחרורו של יחיא מהכלא הישראלי, בעסקת החלפת השבוי הישראלי באסירים פלסטינים. על ראשו של מוחמד הציבה ישראל פרס של 300 אלף דולרים, וכרוזים עם ההצעה פוזרו ברחבי הרצועה. לאחר חיסולו של דף הוא משמש בפועל כמפקד הזרוע הצבאית ומי שמנהל את הלחימה מול צה"ל בעזה.

מלבדו, הבכיר ביותר שנותר בחיים לאחר שורת החיסולים שביצעה ישראל ברצועה, הוא עז אל-דין חדאד, מפקד חטיבת עזה בחמאס. אחד מוותיקי המפקדים בזרוע הצבאית. הוא מכונה גם "רוח הרפאים", מפני ששרד כמה ניסיונות חיסול.

ערב המתקפה על יישובי העוטף ב-6 באוקטובר הוא זה שאסף את מפקדי הגדודים של חמאס, ומסר להם את הפקודה לתקוף בשטח ישראל ולקחת שבויים.

מלבד השניים, בצה"ל מעריכים כי גם מפקד חטיבת רפיח, מוחמד שבאנה, שנכנס לתפקידו במהלך מבצע "צוק איתן" ב-2014, עדיין בחיים. הוא למעשה אחראי על כוחות הנוח'בה בזרוע הצבאית של חמאס.

בחדשות 12 דווח שמוחמד סינוואר נחשב לאכזרי יותר מאחיו, מה שאולי יקשה על ניסיון לקדם כעת עסקה לשחרור חטופים. ישראל והמתווכות, ארה"ב, קטאר ומצרים, ינסו לנצל את חיסולו של יחיא סינוואר כדי להוביל מהלך שיאפשר את שחרור החטופים הישראליים.

עם זאת, טרם מונה מחליף לסינוואר בראשות הלשכה המדינית. חאלד משעל עשוי לשמש כיו"ר זמני, אך הוא לא זוכה לתמיכה של האיראנים, עימם הוא מסוכסך. חליל אל חיה, סגנו של סינוואר בלשכה, הוא שמייצג כעת את הארגון כלפי חוץ.

התרקשורת הסעודית דיווחה הערב כי נעים קאסם, סגנו של חסן נסראללה, עזב את לבנון והגיע לאיראן. קאסם הוא היחידי מבין בכירי חזיבאללה שנותרו בחיים, שלא הוזכר כמי שינהיג אתה ארגון, ועם זאת, על פי הדיווח העדיף לעזוב את לבנון מחשש לחייו. 

 מתנות בעולם הילדים בלי הגרלה לכל מנוי שנתי: מארז ספרי אפרת ברזל + חודשיים חינם:) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:חמאסמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה