חדשות בארץ

לקראת הכרעה: הקבינט ידון בתקיפה באיראן

ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים דיון בקבינט שעתיד להכריע על תקיפה אפשרית באיראן. ידון גם בהדלפת המסמכים בארה"ב, הקשורים בהכנות לתקיפה

נתניהו עם ראשי מערכת הביטחון, ארכיון (צילום: דובר צה"ל)נתניהו עם ראשי מערכת הביטחון, ארכיון (צילום: דובר צה"ל)
אא

הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס היום (ראשון) בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, לדיון ביטחוני שיעסוק בעיקר בתקיפה האפשרית באיראן.

בנוסף, ידונו השרים וראשי מערכת הביטחון בהדלפת המסמכים מהפנטגון בארה"ב, העוסקים בהכנות הישראליות לתקיפה. בארה"ב דווח כי הממשל ומערכת הביטחון האמריקנית חוקרים את ההדלפה.

מדובר במסמכים המתארים בין היתר את ההכנות שביצעו בחיל האוויר בשבועיים האחרונים, כולל תמרוני תדלוק מטוסים בטיסה ארוכה. ברשת cnn דיווחו כי בממשל "מודאגים" מההדלפה. המסמכים פורסמו בטלגרם על ידי חשבון בשם "Middle East Spectator". הם סווגו כסודיים ביותר, ונושאים סימונים המציינים כי הם מיועדים לעיניים של ארה"ב ובעלות בריתה בלבד - אוסטרליה, קנדה, ניו זילנד ובריטניה.

בישראל רואים באיראן אחראית לשיגור הכטב"ם אתמול לעבר מעונו של נתניהו בקיסריה. לשכתו של ראש הממשלה ציינה אתמול כי "חיזבאללה הוא זרוע איראנית ולכן לאיראן יש אחריות גם על האירוע הזה". דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי התייחס אמש לנושא ואמר כי "בעקבות הניסיון הזה – הלחימה רק תגבר".

נציגות איראן באו"ם התייחסה לכטב"ם ששוגר לעבר ביתו של ראש הממשלה: "אנו מכחישים כל קשר של טהרן לכטב"ם שנשלח לעבר ביתו של נתניהו בקיסריה. חיזבאללה הוא שאחראי למתקפה".

 מתנות בעולם הילדים בלי הגרלה לכל מנוי שנתי: מארז ספרי אפרת ברזל + חודשיים חינם:) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:איראןהקבינט המדיני ביטחוני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה