חדשות בארץ

הותר לפרסום: מפקד חטיבת 401 נפל בקרב ברצועת עזה

אל"מ אחסאן דקסה, בן 41 מדלית אל כרמל, פיקד על חטיבת 401 של השריון. נפגע ממטען בג'בלייה. בתקרית נפצע קשה גם מפקד גדוד 52 של השריון

אל"מ אחסאן דקסה (צילום: דובר צה"ל)אל"מ אחסאן דקסה (צילום: דובר צה"ל)
אא

דובר צה"ל התיר הערב (ראשון) לפרסום כי אל"מ אחסאן דקסה, בן 41 מדלית אל כרמל, מפקד עוצבת "עקבות הברזל" (חטיבה 401), נפל בקרב בג'בלייה, צפון רצועת עזה. הותיר רעיה ושלושה ילדים.

בכך עולה מספר חללי צה"ל מאז תחילת מלחמת "חרבות ברזל ל-749.

בקרב בו נפל אל"מ דקסה נפצע באורח קשה גם מפקד גדוד 52 של השריון. הקצין הפצוע פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים ומשפחתו עודכנה.

ביה"ח הציבורי אסותא אשדוד מסר כי מפקד גדוד 52 פונה באופן מוסק לקבלת טיפול רפואי באסותא אשדוד. מצבו מוגדר כעת קשה אך יציב. ד"ר איתי זוארץ, מנהל יחידת הטראומה והרופא המטפל: "עם קבלתו של הפצוע הוא טופל על ידי צוות הטראומה של בית החולים, ומשם נלקח ישירות לחדר ניתוח. שם טופלו פציעותיו ויוצב מצבו ההמודינמי. הקצין הועבר להמשך טיפול ביחידה לטיפול נמרץ. מצבו מוגדר כעת קשה אך יציב".

מתחקיר ראשוני עולה כי דקסה, יחד עם קצינים נוספים מהחטיבה, ירדו מהטנקים והתקדמו רגלית לעמדת תצפית במהלך קרב. הכוח ברשותו עלה על מטען חבלה.

ראש מועצת דלית אל כרמל, רפיק חלבי כתב: "גיבור ישראל, מח"ט 401, נפל בקרב היום בג'בלייה. דלית אל כרמל לובשת שחור. בכי ונהי. איך נפלו גיבורים. בצער, בכאב ובהרבה יגון נפרדת דלית אל כרמל, צה"ל, העדה הדרוזית ומדינת ישראל מאחד מגיבוריה. גיבור, אמיץ, לוחם שהפך אגדה, צנוע שנלחם מאז תחילת המלחמה".

אל"מ דקסה הוא הקצין החמישי בדרגת אל"מ שנפל בקרבות במלחמת "חרבות ברזל", השני במהלך התמרון ברצועה והבכיר ביותר. בחודש דצמבר נפל בקרב בסג'עייה אל"מ יצחק בן בשט, ראש מטה חטיבת גולני.

דקסה נכנס לתפקידו כמפקד חטיבה 401 בחודש יוני האחרון. בעברו עוטר בצל"ש אלוף על פועלו במלחמת לבנון השנייה. הצל"ש ניתן לו על פעולה במהלך קרב עייתא א-שעב. דקסה זיהה מקור ירי שפגע בכוח צנחנים, נכנס עם הטנק שלו לבדו לכפר, פעל לפגוע במקור הירי ולפנות את הנפגעים.

ראש העדה הדרוזית, השייח' מופק טריף, ספד: "צה"ל איבד היום את אחד מטובי ובכירי מפקדי השדה שעמד בראש הכוחות והוביל אותם בשדה הקרב. זו אבידה קשה וכואבת ביותר למדינת ישראל, לצה"ל לעדה הדרוזית. 
בלתי נתפס כי הגיבור שנועד לגדולות כבר איננו. לבנו ותחושותנו עם בני המשפחה ברגעים הקשים מנשוא, ברגעים בהם תהפך עולמם עם קבלת הבשורה הקשה והמרה. העדה הדרוזית ממשיכה לשלם את המחיר הכבד והיקר מכל במלחמה, מאבדים את מיטב הבנים והקצינים". 

"השותפות של העדה בחיי המדינה מתגלית כל פעם מחדש ובעוצמה רבה אך בשדה הקרב. השכול הוא תזכורת השקמה כי השוויון בנטל וגם באובדן, שנגלים אך בשדה הקרב, חובה שיהיו גם בחיים היום יום. זו חובתה של המדינה כלפי אזרחיה הדרוזים. יהי זכרו של אחסאן ושל כלל החללים נצור בליבנו לעד".

שר הביטחון יואב גלנט: "צער עמוק פקד אותי הערב עם קבלת הבשורה הקשה על נפילתו של אל"מ אחסאן דקסה, בקרב נגד מחבלי החמאס ברצועת עזה. מדינת ישראל איבדה היום מפקד נועז, קצין אמיץ ואדם שתרם את מרצו לטובת ביטחון המדינה. דמותו של אחסאן חיברה בתוכה את אהבת המולדת, נקיטת יוזמה וחתירה למגע תוך שימוש דוגמה אישית לפקודיו ומוקד גאווה למפקדיו".

"פגשתי את אחסאן בעת שהוביל את פקודיו במשימה לפירוק חטיבת רפיח של חמאס. גם במשימה זו, הוא גילה יצירתיות והתקפיות, כך פעל בכל תפקידיו, כך למרבה הצער נפל בקרב".

לאחר האירוע הקשה היום בג'בלייה החליט מפקד אוגדה 162, תא"ל איציק כהן, למנות את סגנו אל"מ מאיר בידרמן במקומו של דקסה למפקד 401. במקומו של מפקד גדוד 52 שנפצע גם הוא בתקרית, הוזעק למלא את מקומו באופן זמני סא"ל דניאל אלה, שנפצע בקרב בתל סולטאן לפני מספר חודשים.

 מתנות בעולם הילדים בלי הגרלה לכל מנוי שנתי: מארז ספרי אפרת ברזל + חודשיים חינם:) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:חללי צה"למלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה