חדשות בארץ

תקיפות רבות בלבנון: הושמדו עשרות תשתיות כספיות של חיזבאללה

מטוסי חיל האוויר תקפו עשרות מוקדים ששימשו אתרים לאחסנת כספים המממנים את ארגון הטרור הלבנוני ואת מחבליו. על פי גורמי המודיעין בישראל, רוב הכסף מגיע מאיראן. בכיר בחיזבאללה חוסל בתקיפה ממוקדת

אא

(צילום: דובר צה"ל)

דובר צה"ל עדכן היום (שני) שמטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה, בביירות, בעומק ובדרום לבנון, ובהכוונה מודיעינית של אגף המודיעין, עשרות מפקדות ואתרים בהם אוחסנו כספים, ששימשו את הזרוע הצבאית של חיזבאללה.

כספים אלו, ששימשו לפעילות טרור, אוחסנו בין היתר בנכסים של אגודת "אלקרד אלחסן", אשר מממנת את פעילות הטרור של חיזבאללה באופן ישיר, לרבות רכישת אמצעי לחימה, ולשם תשלום וחלוקת משכורת לפעילי הזרוע הצבאית.

על פי צה"ל, חיזבאללה מאחסן מאות מיליוני דולרים בסניפי האגודה, בהם כספים שמשויכים באופן ישיר לארגון הטרור. טרם התקיפות ננקטו צעדים רבים על מנת לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים, הכוללות אזהרות רבות בפלטפורמות שונות לאוכלוסייה באזור.

מטרת התקיפות הייתה לפגוע בפעילות הטרור של חיזבאללה, לשבש את הפעילות הצבאית שלו ולהקשות עליו לשקם את יכולותיו הצבאיות.

בנוסף, בלבנון דיווחו שחיל האוויר תקף את הבניין של רשת הטלוויזיה הערבית אל – מנאר, המשרתת את חיזבאללה.

"אלקרד אלחסן" (ההלוואה הטובה) היא האגודה האיראנית הגדולה ביותר שמהווה את המנוע הכלכלי של חיזבאללה - עתודות כספיות, תשלום משכורות למחבלים, מערכת בנקאית. הכספים, על פי גורמי המודיעין בישראל, מגיע מאיראן לסוריה, שם הוא עובר המרה לדולרים, ומשם מגיע ללבנון.

מקורות לבנוניים דיווחו על מותו של בכיר חיזבאללה האני חסן טוויל, כתוצאה מתקיפה ישראלית. הוא אחיו של וסאם א-טוויל, אחד ממפקדיו הבכירים של כוח רצ'ואן שחוסל על ידי ישראל בחודשי המלחמה הראשונים. הוא גם אחיו של פאדי טוויל - שעל שמו נקראות רקטות "פאדי" של חיזבאללה וחוסל בעבר.

 מתנות בעולם הילדים בלי הגרלה לכל מנוי שנתי: מארז ספרי אפרת ברזל + חודשיים חינם:) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:לבנוןחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה