חדשות בארץ

איראן לסוכנות לאנרגיה אטומית: "מנעו מישראל לתקוף מתקני גרעין"

משרד החוץ האיראני העביר תלונה נגד ישראל לראשי הסוכנות לאנרגיה אטומית, לפיה עליה להתערב כדי שישראל לא תתקוף מתקני גרעין. שר ההגנה האמריקני: "קשה לומר בדיוק איך התקיפה הישראלית תיראה. זו החלטה של ישראל"

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)
אא

משרד החוץ האיראני הודיע היום (שני) כי פנה בתלונה לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, בעקבות איומי ישראל "לפגוע במתקני הגרעין באיראן". האיראנים דרשו מהסוכנות להתערב, ולמנוע מישראל לפגוע במתקני גרעין שהם לטענתם מתקנים אזרחיים.

הערב פרסמה העיתונות האיראנית אזהרה לתושבים מפני תקיפה ישראלית אפשרית. משרד הפנים האיראני פרסם הודעה דומה לכל המחלקות הממשלתיות במדינה.

במקביל, מקור צבאי איראני מסר לסוכנות הידיעות "תסנים" כי "תגובתנו לתקיפה ישראלית תהיה מעבר להערכות, אם ישראל תתקוף אתרים צבאיים איראניים. כל תקיפה ישראלית על אתרי הגרעין תיענה בתגובה, עם אפשרות לשקול מחדש את מדיניות הגרעין".

שר ההגנה האמריקני, לויד אוסטין, המבקר באוקראינה, התייחס לתקיפה אפשרית של ישראל באיראן, ואמר כי "קשה לומר בדיוק איך היא תיראה. בסופו של דבר, זו החלטה של ישראל. אם היא מאמינה שהתגובה שלה פרופורציונלית, והאופן שבו איראן תופסת את זה, אלו יכולים להיות שני דברים שונים".

לדבריו, "אנחנו עושים, ונמשיך לעשות, כל מה שאנחנו יכולים כדי להרגיע את המתיחות ולהפחית את ההסלמה". אוסטין הוסיף מערכת ההגנה האווירית THAAD, שנשלחה על ידי ארה"ב לישראל, הוצבה ופועלת בישראל.

הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס אמש אך נמנע מלהסמיך את ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט מלקבל החלטות על תקיפה באיראן. כך דווח בחדשות 12. על פי הדיווח, ההכרעה תתקבל ברגע האחרון. המטרה: למנוע דליפת מידע רגיש.

קבלו את כל ספרי אפרת ברזל במתנה. הצטרפו כמנויים שנתיים בעולם הילדים, ומארז הספרים יישלח אליכם הביתה במתנה וללא הגרלה + חודשיים חינם :) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:איראןמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה